۱۳۹۵ اسفند ۱۰, سه‌شنبه

درخواست زهرا ربانی املشی از مقامات برای آزادی عبدالفتاح سلطانی ؛ نگرانی از وضعیت این وکیل در بند

زهرا ربانی املشی در نامه‌ای به مقامات، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت عبدالفتاح سلطانی از وضعیت وی، به مسئولیت آنان نسبت به شرایط زندانیان اشاره کرده و خواستار آزادی وی شده  است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، متن این نامه که از سوی خبرگزاری سحام منتشر شده است، در پی می آید:
مسئولین محترم قضایی وطنم ایران
باسمه تعالی
سلام علیکم
در گزارشی از قول همسر وکیل زندانی آقای دکتر عبدالفتاح سلطانی خواندم که: «عبدالفتاح کم خونی پیدا کرده، میگه گوشت نداریم مجبوریم حبوبات استفاده کنیم اونم برای کولیت روده سمّه» و اضافه می کنند که:«سه بار وقت دکتر گرفتم نبردند».
و نیز خانم مائده سلطانی دختر عبدالفتاح سلطانی در ۶ اسفند ۹۵ در نامه‌ای به وزیر اطلاعات خواستار اعاده دادرسی شده است. وی در این نامه از نوسان فشارخون،کم‌خونی و بیماری حاد گوارشی به عنوان بیماری های مبتلا به پدرش نام برده است.
آقایان محترم،
این وکیل ۶۴ ساله زندانی پس از اعتراضات مردم ایران به نتایج انتخابات ریاست جمهوری (۱۳۸۸) در ۲۶ خرداد۱۳۸۸ توسط ضابطان دادگاه انقلاب دستگیر و روانه زندان اوین شد. اساس اتهامات علیه وی، شرکت درتاسیس “کانون مدافعان حقوق بشر ایران“، دریافت جایزه حقوق بشر شهر نورنبرگ آلمان، فعالیت تبلیغیعلیه نظام و مصاحبه با رسانه‌ها درباره وضعیتموکلانش است؛ ایشان از ۶ سال پیش در زندان و در حالگذراندن حکم دادگاه است.
حضرات محترم
همانگونه که استحضار دارید، بر اساس قانون اساسی توجه به کرامت والای انسانی از اصول اساسی نظام جمهوری اسلامی است و طبق این کرامت، خدمات بهداشتی‌ – درمانی برای یکایک افراد کشورباید تأمین شود.
آیت الله منتظری در باره حقوق زندانی می گویند: «اگرزندانبان در تأمین امنیت جایگاه زندانی یا هوا، خوراک،دارو و دیگر نیازمندیهای ضروری زندگی او کوتاهی کند،و در اثر این کوتاهی زندانی بمیرد و یا بیمار شود، ظاهراین است که او ضامن است و باید قصاص شود و یااینکه [درصورت عمدی نبودن این کوتاهی] دیه او رابپردازد، برای اینکه مرگ و بیماری آن زندانی از نظر عرفبه کوتاهی زندانبان نسبت داده می‎شود». (مبانی فقهی حکومت اسلامی ج۴ ص۱۳۰)
امیدوارم هرچه زودتر آقای عبدالفتاح سلطانی، این وکیل آزاده مسلمان و مردمی، آزاد شده و یا معالجه ایشان با جدیت دنبال گردد. والسلام.
زهرا ربانی املشی ۹/۱۲/۹۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر