۱۳۹۵ اسفند ۹, دوشنبه

اتهام فرزانه جلالی «اقدام علیه امنیت کشور» عنوان شد.عدم پذیرش وکیل معرفی‌شده



دستگاه قضایی اتهام فرزانه جلالی، فعال مدنی و حقوق زنان، «اقدام علیه امنیت کشور» عنوان کرده و از پذیرش وکیل معرفی‌شده خودداری کرده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فرزانه جلالی که از روز پنج شنبه ۵ اسفندماه در بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه به سر می‌برد، متهم به «اقدام علیه امنیت کشور» شده است.
از سویی دیگر، وکیل منتخب خانواده، مصطفی احمدیان، روز دوشنبه نهم اسفند، به شعبه‌ی هفتم بازپرسی کرمانشاه مراجعه کرده اما وکالت او در این پرونده رد شده است.
بازپرس این شعبه تأکید کرده که تنها پس از استعلام از معاونت منابع انسانی قوه قضاییه و قرار داشتن نام ایشان در لیست وکلای رسمی و مورد تأیید رییس قوه قضاییه، وکیل منتخب خانواده، موردقبول قرار خواهد گرفت.
روز پنج شنبه ۵ اسفندماه، نیروهای امنیتی با هماهنگی اداره ثبت‌اسناد کرمانشاه، فرزانه جلالی را به‌صورت تلفنی برای “تکمیل نقض پرونده اداری‌اش”، به این اداره احضار کرده‌اند؛ قبل از ورود این فعال مدنی به این مکان، چند مأمور لباس شخصی بدون داشتن حکم قضایی او را دستگیر و به بازداشتگاه اداره اطلاعات (بازداشتگاه میدان نفت) منتقل می‌کنند.
این فعال مدنی از بیماری گوارشی و دیسک کمر رنج می‌برد و نگهداری وی در سلول‌های انفرادی این بازداشتگاه امنیتی بدون حق در اختیار داشتن دارو، موجب نگرانی در خصوص وضعیت سلامتی‌اش شده است.
گفتنی است که پس از بازداشت فرزانه جلالی مأموران امنیتی با مراجعه به منزل این فعال مدنی وسایل شخصی وی ازجمله، لپ‌تاپ کتاب‌ها و دست‌نوشته‌های وی را ثبت و ضبط کرده‌اند.
فرزانه جلالی، فارغ‌التحصیل رشته مردم‌شناسی دانشگاه تهران، عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران و مدیرمسئول سابق روزنامه صبح دانشگاه تهران است، وی به دلیل فعالیت‌های دانشجویی علی‌رغم کسب رتبه ۶ در کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۸۹ از ادامه تحصیل محروم شد.
این فعال مدنی در سال‌های اخیر در حوزه‌های زنان و حقوق کودکان فعال بوده است و ازجمله می‌توان به حمایت از دانش‌آموزان آسیب‌دیده حادثه آتش‌سوزی مدرسه روستای شین‌آباد و پیگری مطالبات آنان بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر