۱۳۹۵ اسفند ۹, دوشنبه

طاهره ریاحی در آخرین تماس تلفنی به خانواده : «منتظر من نباشید» ده روز بی‌خبری از وضعیت این روزنامه‌نگار



طاهره ریاحی، روزنامه‌نگار محبوس در زندان اوین، ده روز پیش در آخرین تماس خود با گریه و بی‌تابی به خانوداده اش اعلام کرده  دیگر منتظر من نباشید.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، طاهره ریاحی که از تاریخ ۷ دی‌ماه تاکنون با اتهام «تبلیغ علیه نظام» در زندان اوین نگه‌داری می‌شود، ده روز پیش آخرین تماس تلفنی خود را با خانواده داشته و پس از آن اجازه ملاقات و تلفن به وی داده نشده است.
کمپین بین المللی حقوق بشر به نقل از یک منبع مطلع گزارش کرد: «خانواده طاهره ریاحی از او خبری ندارند، نمی‌دانند وضعیت جسمی‌اش چطور است فقط می‌دانند حال روحیش خوب نیست. به آنها اجازه ملاقات داده نمی‌شود با این استدلال که زندانی در حال بازجویی، ملاقات ندارد. این بلاتکلیفی بسیار آزار دهنده‌است. خانواده نمی‌دانند که مصداق اتهام طاهره چیست، چه زمانی پرونده‌اش به دادگاه فرستاده می‌شود و چرا بازجویی‌ها از او تمام نمی‌شود.»
این منبع با اظهار اینکه «خانواده‌اش هر روز در حال پیگیری هستند و می‌خواهند اگر او آزاد نمی‌شود آنها را هم بازداشت کنند»، گفت: «از زمان بازداشت طاهره، به خانواده‌اش گفته شده دو سه روز دیگر آزاد می‌شود اما الان نزدیک دو ماه است که همچنان در حبس به سر می‌برد.»
مدتی پیش خبر «صدمه به چشم چپ این روزنامه‌نگار در حین بازجویی در زندان اوین» رسانه‌ای شد و یک منبع نزدیک به طاهره ریاحی روز ۱۵ بهمن ماه در این باره گفت که یکی از مسئولان در برابر پیگیری‌های خانواده این روزنامه‌نگار زندانی گفته است «خبر صدمه چشمش را جدی نگیرید. وقتی آزاد شود خودتان می‌بینید.» با این حال مسئولان هیچ اشاره‌ای نکرده‌اند که او چه زمانی قرار است آزاد شود تا خانواده بتواند صحت این ادعا را مستقیماً ارزیابی کند.
خبرگزاری برنا که خانم ریاحی  پیش از بازداشت در آن به عنوان «دبیر سرویس اجتماعی» کار می ‌‌کرد، پس از رسانه‎ای شدن خبر «آسیب چشم چپ این روزنامه نگار» در تاریخ ۱۴ بهمن ماه با انتشار اطلاعیه این آسیب را «شایعه» عنوان کرد و نوشت: «ادعای برخی شبکه‎های اجتماعی و سایت های معاند» است.
پیشتر یکبار پیش از این به خانواده خانم طاهری گفته شده بود که او با قرار وثیقه آزاد خواهد شد اما مشخص نیست به چه دلیلی از آزادی او صرف‎نظر شده‎است.در همین‎باره یک منبع نزدیک به طاهره ریاحی گفته بود: «در تاریخ ششم بهمن ماه طی تماس تلفنی با خانواده این خبرنگار، از آنها خواسته شد تا ۳۰۰ میلیون تومان برای وثیقه او آماده کنند با این‎حال از آن زمان علیرغم پیگیری‎های خانواده طاهره ریاحی برای تودیع وثیقه هنوز این اتفاق نیفتاده» است و مقام های قضایی بازداشت موقت ایشان برای یک‎ماه دیگر نیز تمدید کرده‎اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر