۱۳۹۵ بهمن ۲۷, چهارشنبه

ضرب و شتم وحید صیادی‌نصیری در بند چهار زندان اوین



روز سه شنبه ۲۶ بهمن‌ماه، وحید صیادی‌نصیری، زندانی سیاسی محبوس در بند چهار زندان اوین، از سوی دو تن از زندانیان جرائم خطرناک مورد ضرب و شتم و هتاکی قرار گرفت.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، وحید صیادی‌نصیری، زندانی سیاسی که برخلاف اصل تفکیک جرائم در بند چهار زندان اوین تحمل حبس می‌کند، روز گذشته ۲۶ بهمن‌ماه، از سوی دو تن از زندانیان جرائم خطرناک مورد ضرب و شتم و هتاکی قرار گرفت و از ناحیه گردن آسیب دید.
این زندانی سیاسی که از ۲۲ آبان ماه به‌صورت تنبیهی از بند هشت به بند چهار زندان اوین منتقل شده است، تاکنون بارها با مسئولین زندان در خصوص انتقالش به بند زندانیان سیاسی صحبت و اعتراض خود را نسبت به وضعیت موجود اعلام کرده است؛ بااین‌حال مسئولین تاکنون واکنشی به درخواست وی نداشته و در خصوص انتقال او به بند زندانیان سیاسی اقدامی نکرده‌اند.
لازم به توضیح است، این زندانی سیاسی در سالن سه اندرزگاه چهار زندان اوین و در میان زندانیانی با جرائم مالی و مواد مخدر به سر می‌برد. در این بند، افرادی با بیماری‌های واگیردار ازجمله هپاتیت و اچ ای وی نیز نگهداری می‌شوند که این مسئله سلامت سایر زندانیان بند را به خطر می‌اندازد.
وحید صیادی‌نصیری در مهرماه سال ۹۴ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و از سوی دستگاه قضایی به تحمل هشت سال حبس محکوم گشته است.
وحید صیادی‌نصیری پیش‌ازاین به مدت چهل روز در اعتراض به بلاتکلیفی پرونده خود دست به اعتصاب غذا زد و با وعده مسئولین مبنی بر ارجاع پرونده به دادگاه تجدیدنظر به اعتصاب خود پایان داد. بااین‌حال دستگاه قضایی همچنان از رسیدگی به پرونده‌ی وی و صدور حکم قطعی خودداری می‌کند.
وحید صیادی‌نصیری در تابستان ۹۴ نیز به اتهام فعالیت‌های فیس‌بوکی بازداشت و پس از چند هفته با قرار وثیقه آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر