۱۳۹۵ بهمن ۲۷, چهارشنبه

سهم کردستان همچنان کشتار کولبران و فقر و بیکاری است؛ نامه سعید شیرزاد و زانیار مرادی در خصوص کشتار کولبران



سعید شیرزاد و زانیار مرادی، دو زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج در نامه‌ای با اشاره به وضعیت نامساعد هم‌وطنان ساکن مناطق مرزی، ابراز همدردی خود را ابراز و خواستار محاکمه عاملین کشتار کولبران و کاسبکاران شدند.
متن این نامه که برای انتشار در تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می‌آید:
سهم کُردستان همچنان کشتار کولبران و فقر و بیکاری است.
مدتی است که در کمال بهت و ناباوری خبر کشته شدن کارگران مرزی (کولبران) در مناطق مرزی کُردستان را می‌شنویم و روزبه‌روز شاهد جان باختن این کارگران هستیم.
این قشر زحمتکش و ستمدیده کسانی هستند که به خاطر نبود شغل مناسب و درآمد کافی مجبور به روی آوردن به این کار می‌شوند. وضعیت موجود کُردستان بخشی از سیاست‌های حکومت است که مناطق مرزی را نظر اقتصادی محروم نگه داشته و به امنیتی‌ترین شیوه ممکن آن را اداره می‌کند و این نگاه امنیتی نه تنها دربرگیرنده کردستان بلکه تمامی مناطق مرزی به‌خصوص خوزستان و سیستان و بلوچستان را شامل می‌شود و در منطقه‌ایی چون کُردستان که علی‌رغم وجود منابع طبیعی و زیرزمینی فراوان به دلایل وجود چنین سیاست‌هایی، کمترین رشد اقتصادی و صنعتی را در این مناطق شاهدیم. در حالی که مردمان این منطقه با شدت یافتن بیکاری گسترده جهت گذراندن امرار معیشتی، زندگی خود را روزانه چندین بار به خطر انداخته و در معرض تیراندازی مستقیم نیروهای انتظامی قرار می‌گیرند که در میان آنان کودکان، زنان، مردان مسن و دانشجو فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز دیده می‌شود.
علی‌رغم شعار دولت در رابطه با توسعه و افرایش مناطق آزاد تجاری، سهم کُردستان همچنان کشتار کولبران و فقر و بیکاری است و نه تنها این یک پدیده مقطعی بلکه یک پروژه سیاسی، نظامی و امنیتی درازمدت جمهوری اسلامی در قبال مناطق مرزی است.
ما دو تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج ضمن اعلام همدردی با خانواده‌های این کارگران جان‌باخته و نیز ابراز تأسف و نگرانی عمیق از تداوم این کشتارها، قتل و عام‌ها و سیاست‌های که دهه‌هاست بر جامعه کُردستان حاکم است را به‌شدت محکوم کرده و خواستار محاکمه آمرین و عاملین این کشتارها هستیم.
سعید شیرزاد و زانیار مرادی
زندان رجایی شهر کرج

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر