۱۳۹۵ بهمن ۲۵, دوشنبه

فضای امنیتی بر شهر شادگان به دنبال شلیک نیروی انتظامی به یک عابر/ عدم دلجویی نیروی انتظامی از خانواده فرد کشته شده



نیروهای نظامی و امنیتی به علت کشته شدن یک فرد عابر در تیراندازی مأموران نیروی انتظامی هنگام تعقیب دو راکب یک موتور‌، در روز های گذشته با حضور گسترده در شهر شادگان در استان خوزستان، فضای این شهر را امنیتی کرده‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ساعت شش بعدازظهر روز پنج‌شنبه ۲۱ بهمن ماه، نیروی انتظامی در شهر شادگان (فلاحیه) استان خوزستان، هنگام تعقیب دو موتورسوار اقدام به تیراندازی می‌کند که یک عابر پیاده به نام «حسن آلبوغبیش» از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و در دم جان می‌دهد.
با وجود گذشت چهار روز از این حادثه، نیروی انتظامی از خانواده فرد کشته شده دلجویی نکرده، واکنش مثبتی در مقابل جریحه‌دار شدن احساسات مردم منطقه نشان نداده و به گفته اهالی، «در برابر این جرم خود مسئولیت‌پذیر نبوده است» که همین مسأله زمینه خشم بیشتر مردم منطقه را فراهم کرده است.
نیروهای انتظامی و امنیتی مراسم تدفین این جوان عرب را به‌شدت زیر نظر داشته‌اند و با وجود به خاک سپرده شدن او، چهره شهر همچنان امنیتی‌ست.
برخی فعالان اهوازی بر این باورند که نظامی و امنیتی کردن شهر شادگان در روز خاکسپاری حسن آلبوغبیش، ریشه در نگاه تبعیض‌آمیز جمهوری اسلامی به اقوام غیرفارس دارد. آن‌ها معتقدند که این مشکل، مسأله‌ای جامعه‌شناختی و در ارتباط با نحوه اجرای عدالت و تقسیم ثروت در استان‌های مختلف ایران است.
افضل میرزایی‌فر، رییس دادگستری شادگان درباره این ماجرا به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است: «در تاریخ ۲۱/ ۱۱/ ۱۳۹۵ در پی گزارشات مردمی به پلیس مبنی برخرید و فروش مواد مخدر در کوی مذکور {عبودی}، بر اثر درگیری مأموران با عوامل خرید و فروش مواد مخدر، شخص ثالثی کشته شد.»
به گفته میرزایی‌فر، دستگاه قضایی «از همان لحظه اول» وارد عمل شده است و ضمن تشکیل پرونده در شعبه اول بازپرسی، «دستورات قاطع و لازم» را صادر کرده است.
رییس دادگستری شادگان از انجام پیگیری‌های لازم برای احقاق حق فرد بی‌گناه با سرعت و قاطعیت خبر داده و در عین حال گفته است که «با اخلال‌گران امنیت عمومی و افرادی که در فضای مجازی اخبار خلاف واقع منتشر می کنند، به جد برخورد خواهد شد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر