۱۳۹۵ بهمن ۲۷, چهارشنبه

دلنوشته سهی منزوی دانشجوی اخراج شده از دانشگاه به دلیل بهایی بودن


عکس ‏‎Bahainews‎‏

 سهی منزوی دانشجوی ترم دو دانشگاه آزاد در رشته نقشه کشی معماری به دلیل باورمند بودن به دیانت بهایی از دانشگاه اخراج شد.
متن دلنوشته این دانشجوی محروم از تحصیل که در اختیار مجموعه بهایی نیوز قرار گرفته درخصوص چگونگی اخراج وی از دانشگاه می باشد که به صورت یک دلنوشته ، نوشته شده است.همچنین سهی منزوی درخصوص شرایط بهائیان نیز مطالبی را عنوان می کند که نشان از تبعیض علیه شهروندان بهایی در ایران را می دهد.متن این نامه که از سوی خبرگزاری بهایی نیوز منتشر می شود به قرار زیر می باشد.
 .
سالهاست که در این مرز و بوم تعداد کثیری از بهاییان را به علت عقیده اذیت و ازار روحی میدهند
 عده یی از مردم را از ادارجات و شغلهای دولتی اخراج کرده اند و حق بیمه ا ثنواتی بهشان داده نشد و عده یی دیگر را درب مغازهایشان را بستند و خانه نشینشان کرده اند و طی چند سال گذشته جوانان را از حق تحصیلی که داشتند محروم کردند و از دانشگاها اخراج کردند ، عده ایی را هم هنوز در زندانها بدون داشتن هیچ دلیل و حکم موثقی غریب به ده سال است زندانی کرده اند
 خوش به سعادت این افراد که بخاطر ایمان به جمال اقدس ابهی از عقیده ی خود نگذشتند و حاضر نشدند بخاطر شغل ، تحصیل ، ازادی از عقیده ی خود بازگردند
و سعی کردند تا به تمام جهان بفهمانند (( بهایی را به صفت شناسید نه به اسم ...))
 امروز بخاطر ثبتام ترم جدید به دانشگاه ازاد اسلامی رفتم و بعد از اینکه تصویه حساب کردم برای ترم جدید فرستادنم حراست پیش اقایی به نام صداقتی مرد محترم و باشخصیتی به نظر می رسید پرونده ثبت نامم رو میزش بود
-گفت خانم منزوی شما پرونده ات را تکمیل نکردی
+لبخند زدم گفتم دقیقا کدوم قسمت؟
-گفت شغل مادر میزان درآمد ماهانه و دین مسلمان هستید دیگه
+گفتم نه بهایی
-گفت پس چرا ننوشتید
+گفتم تو گزینه ها نبود که تیک بزنم اگه بود حتما میزدم
-گفت حالا بنوس و نوشتم
-بعد گفت شما میدونید که هرجا بگید بهایی هستم نمی تونید تحصیل کنید درسته؟
+ بله درسته
-پس چرا آمدید برا ثبت نام ؟
 + گفتم چون ایرانی هستم و باید تو کشوری که زندگی میکنم حق شهروندی داشته باشم و بتونم تحصیل کنم الان هم برای دفاع از حقم اینجام
 -درسته ولی این دست ما نیست یک قانونه که به ما اعلام کردن و کاری از دست ما برنمیاد مثل کسایی که ایرانین اما الان بخاطر قانون دارن دیپورت میشن قانونه حتما شنیدید امریکا رو‌میگم
 + بله خب شنیدم ، خب دیگه یه جا شما ظلم میکنید یه جا دیگه به شما ظلم میشه خوبه که زمین گرده
 - نه این ظلم نیست خانم این قانونه و باید اجرا بشه شما دیگه نمی تونید تو این دانشگاه تحصیل کنید و هزینه ایی که بابت ترم جدید دادید بهتون برگردونده میشه موفق باشید
 - اینطوری شد که من هم به جمعی از اخراجی ها پیوستم به امیدروزی که هیچ کس در هیچ جایی بخاطر عقیده اش از حق و‌حقوقش محروم نشه
"سهی منزوی"
.
 بنابرگزارش مجموعه خبری بهایی نیوز طی ماههای اخیر موج اخراج شهروندان بهایی از دانشگاه افزایش چشمگیری پیدا کرده است و بلافاصله پس از احراز هویت مذهبی بهائیان در دانشگاه آنان اخراج می شوند.
محرومیت از تحصیل بهاییان در دانشگاه‌های ایران با استناد به مصوبه‌ی ششم اسفند ۱۳۶۹ “شورای عالی انقلاب فرهنگی” صورت می‌گیرد که بهاییان را علاوه بر محرومیت از اشتغال در اماکن دولتی، از تحصیلات دانشگاهی نیز محروم می‌کند.
بر اساس بند سوم این مصوبه، نه تنها باید از ثبت نام بهاییان در دانشگاه‌ها جلوگیری به عمل آید بلکه چنان‌چه هویت بهایی فردی بعد از ثبت نام و “هنگام تحصیل” نیز احراز گردد، باید از تحصیل محروم شود.
محرومیت شهروندان بهایی پس از انقلاب اسلامی و اعلام انقلاب فرهنگی در ایران به صورت سیستماتیک اجرا شده است.
( مجموعه خبری #بهایی_نیوز )

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر