۱۳۹۵ بهمن ۲۸, پنجشنبه

مخالفت قاضی صلواتی با وکلای معرفی‌شده از سوی احمدرضا جلالی/ اعتصاب غذای مجدد



احمدرضا جلالی، پژوهشگر و پزشک محبوس در بند هفت اوین، در  پی مخالفت قاضی صلواتی با وکلای مدافع بار دیگر دست به اعتصاب غذا زده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، قاضی صلواتی شخصاً به احمدرضا جلالی اعلام کرده که هیچ یک از وکلایش اجازه دفاع از او را ندارند و این پزشک زندانی از روز چهارشنبه ۲۷ بهمن‌ماه بار دیگر  اعتصاب غذای خود را از سر گرفته است.
همسر این زندانی به رادیو فردا اعلام کرده که به دنبال وعده یک مقام وزارت اطلاعات به بازنگری در پرونده همسرش، آقای جلالی به مدت سه روز اعتصاب غذای خود را شکسته پیش‌تر به مدت سه روز  اعتصاب خود را متوقف کرده بود.
احمدرضا جلالی پزشک و پژوهشگر ساکن سوئد است که با دانشگاه پیه‌مونته ایتالیا در حوزه مدیریت  بحران همکاری دارد.
او در سال‌های اخیر چند بار به دعوت نهادهای علمی و دانشگاهی به ایران سفر کرده است تا در  برنامه‌های تحقیقاتی و علمی مشارکت کند.
در آخرین مورد از این سفرها، در روز پنج اردیبهشت سال جاری در تهران آقای جلالی بازداشت شد و حدود هفت ماه در سلول انفرادی زندانی بود.
این پژوهشگر و پزشک زندانی از اوایل دی‌ماه در اعتراض به نحوه رسیدگی به پرونده‌اش، اعتصاب غذا کرد.
پیش‌ازاین، ویدا مهران‌نیا، همسر احمدرضا جلالی، و سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده بودند که قاضی ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، به طور شفاهی به این  پژوهشگر زندانی گفته که او به اتهام‌هایی مانند «جاسوسی» یا «همکاری با کشورهای دشمن» به اعدام محکوم خواهد شد.
اما مدتی بعد یک منبع مطلع از پرونده آقای جلالی گفت که «یک مقام وزارت اطلاعات» در زندان اوین به احمدرضا جلالی گفته که «پرونده‌اش مجدداً مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت».
باوجود این، خانم مهران‌نیا می‌گوید که قاضی صلواتی در دیدار با همسرش در زندان اوین به او گفته که هیچ‌یک از وکلای معرفی‌شده توسط او اجازه دفاع از وی را ندارند و آقای جلالی اکنون بدون وکیل  است.
به گفته همسر این پژوهشگر زندانی، محمود علیزاده طباطبایی و زینب طاهری دو وکیل مدافعی بودند که توسط احمدرضا جلالی معرفی شدند، اما قاضی صلواتی با هر دو آنها مخالفت کرده است.
ویدا مهران‌نیا روز چهارشنبه همچنین به رادیوفردا گفت که، بر اساس اطلاعات او، مسئله همسرش در سفر اخیر نخست‌وزیر سوئد به ایران با مقام‌های جمهوری اسلامی مطرح‌شده، اما پاسخ مشخصی از طرف آنها به دنبال نداشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر