۱۳۹۵ اسفند ۲, دوشنبه

مخالفت مسئولین قضایی با اعزام مجید مقدم به مرخصی درمانی



مسئولین قضایی، با اعزام مجید مقدم، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به مرخصی درمانی مخالفت کردند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مجید مقدم، از بازداشت‌شدگان کهریزک که هم‌اکنون دوران محکومیت سه سال خود را در زندان سپری می‌کند، دچار درد شدید در ناحیه کمر شده است و شرایط سخت بند ۸ زندان اوین بیماری او را تشدید نموده است؛ بااین‌حال قاضی شعبه ۳۹ دادگاه انقلاب با درخواست آزادی مشروط و یا مرخصی درمانی این زندانی سیاسی مخالفت نموده است.
با توجه به این که مهره‌های ۴ و ۵ کمر وی دچار این مشکل است، در صورت عدم رسیدگی و درمان احتمال پیشرفت این بیماری و آسیب جدی در ناحیه نخاع وجود دارد.
این زندانی سیاسی هم‌اکنون دربند ۸ زندان اوین و به همراه زندانیانی با جرائم عادی نگهداری می‌شود و اعلام داشته به دلیل شرایط موجود و عدم پاسخگویی مسئولین تصمیم بر اعتصاب غذا دارد.
مجید مقدم در دادگاه بدوی به ریاست قاضی احمدزاده به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که با اعتراض وی و بررسی مجدد پرونده در دادگاه تجدیدنظر، این حکم به سه سال حبس تقلیل یافت.
«حمایت علنی از سران فتنه»، «دیدار با خانواده‌های کشته‌شدگان انتخابات ۸۸»، «دیدار و حمایت از زندانیان سیاسی و محکومین فتنه»، «شرکت در مراسم کشته‌شدگان کهریزک» و «بازگو کردن اتفاقات کهریزک از طریق مصاحبه با رسانه‌های معاند و در فضای مجازی» از مصادیق اتهامات وی عنوان شده است.
مجید مقدم در تاریخ ٩ آذرماه سال ٩٣ از سوی سپاه پاسداران بازداشت و پس از تحمل ۹ ماه حبس در مردادماه سال ٩۴ با قرار وثیقه ٣٠٠ میلیونی آزاد شد.
این فعال مدنی پیش‌تر نیز در اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸، توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت و به بازداشتگاه کهریزک انتقال داده شده بود. وی در مصاحبه‌ای ویدیویی درباره این تجربه به تفصیل شهادت داده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر