۱۳۹۵ اسفند ۹, دوشنبه

درخواست عفو محمد نظری بار دیگر رد شد



مسئولین قضایی با نامه درخواست عفو محمد نظری، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر، برای چندمین بار مخالفت کردند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد نظری که به اتهام “هواداری و تبلیغ برای احزاب کردی” از سال ۱۳۷۳ تاکنون در زندان به سر می‌برد، روز سه شنبه سوم اسفندماه، نامه‌ای از دادستانی دریافت کرد مبنی بر این که «به علت احراز نشدن صلاحیت عفو شما مورد موافقت قرار نمی‌گیرد».
این زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد، پیش‌تر، در بیست و سومین سال حبس، با ارسال نامه‌ای به دادستانی کرج خواستار انتقالش به زندان مرکزی ارومیه نزدیک به محل سکونت خانواده‌اش، شده بود؛ اما این مقام قضایی در پاسخ به این درخواست اعلام کرده بود که «بنابه نظر اداره اطلاعات استان با هرگونه درخواست آزادی و انتقالی مخالفت می‌گردد».
گفتنی است که مسئولین تاکنون از اعزام محمد نظری به مرخصی درمانی نیز خودداری کرده‌اند؛ این در حالی است که این زندان سیاسی پس از ۲۳ سال حبس مشکلات جسمی مختلفی رنج می‌برد.
محمد نظری، متولد ۱۳۵۰، در سال ۱۳۷۳ در بوکان به اتهام همکاری احزاب کرد بازداشت و در دادگاه ارومیه توسط قاضی جلیل زاده محکوم به اعدام شد. این حکم در سال ۷۸ به حبس ابد تقلیل یافت. وی محکومیت خود را بر اساس اعترافات دروغین اخذشده تحت شکنجه دانسته و اعلام داشته در هیچ تروری نقش نداشته است.
محمد نظری در مدت ۲۲ حبس خود، طی نامه‌های متعددی به سه رییس قوه قضاییه ایران، خواهان اعاده دادرسی شده اما تاکنون هیچ پاسخی نگرفته است.
این زندانی سیاسی هم‌اکنون در زندان رجایی شهر نگهداری می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر