۱۳۹۵ اسفند ۲, دوشنبه

اعتیاد کودکان؛ روزی سه وعده تریاک برای ساکت کردن دو کودک



مادری معتاد با خوراندن تریاک به پسر ۲ ساله و دختر ۴ ماهه اش آن‌ها را معتاد کرده تا صدای گریه‌های آنها آزارش ندهد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر از ایران به نقل از میزان، تاریخ ازدواجشان مصادف شده است با زمانی که مصرف مواد مخدر را آغاز کرده اند.
دختر ۲۲ ساله به همسری مردی در می آید که آن زمان ۲۰ ساله بوده است. هر دو جوان و هر دو بی تجربه؛ از اعتیاد و مواد مخدر، تنها نام آن به گوششان خورده است و با اولین پیشنهاد، می پذیرند که تجربه اش کنند.
در نهایت کار به جایی می رسد که زن و مرد هر دو معتاد شده و روزگار برایشان دشوار می شود.
تنها درآمد خانواده، حقوقی است که مرد بابت سرایداری در یک خانه واقع در کرج دریافت می کند.
در این شرایط دشوار، نخستین فرزند خانواده متولد می شود. «ایلیا» که به دنیا می آید، مادر اعتیاد شدید به تریاک دارد. با هر بار گریه کردن او، مادر بی قرار می شود و برای ساکت کردن آن، تنها چاره اش حل کردن تریاک در آب و خوراندنش به نوزاد تازه متولد شده است.
روزها پیش می رود و ایلیا هر روز در چند نوبت تریاک حل شده در آب را می خورد. او نیز دیگر همانند پدر و مادر اعتیاد پیدا می کند تا اینکه دومین فرزند خانواده به دنیا می آید.
«آنا»، ۴ ماه قبل چشم به روی این دنیا گشوده است. به این خاطر که نوزاد در خانه متولد شده، در بدو تولد با مشکلاتی مواجه بوده و مرتب تشنج می کرده است. راهکار مادر برای درمان او، تنها خوراندن تریاک به نوزاد بوده است.
با هر بار خوراندن تریاک به نوزاد، او برای مدتی به خواب می رود و مادر فرزند دوم خود را نیز به این طریق معتاد می کند.
در حال حاضر اقدامات برای ترک کودک ۲ ساله و نوزاد ۴ ماهه آغاز شده است.
محبوبه حُسن، مددکار اجتماعی موسسه خیریه مهرآفرین در این باره می گوید: مادر برای ساکت کردن هر ۲ فرزند خود به آنها مواد مخدر می داده است. هر کدام از کودکان از بدو تولد تریاک حل شده در آب خورده اند و اکنون به این ماده مخدر اعتیاد پیدا کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر