۱۳۹۵ بهمن ۲۷, چهارشنبه

فروش اجساد اعدام شدگان به دانشکده های پزشکی برای تشریح



دانشکده های پزشکی، برای تشریح و آموزش از بازار سیاه جنازه های مجهول‌الهویه می خرند. در اخرین گزارش ها جسد یک زندانی اعدام شده به دانشکده ی پزشکی برای تشریح فروخته شده است
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، اجساد مجهول‌الهویه ای که به پزشکی قانونی تحویل داده می‌شود، برای تشریح تحویل دانشکده پزشکی نمی شود و دانشگاه ها برای تشریح اجسادی را از بازار فروش جنازه می خرند.
«نیوشا محمدزاده»، پزشکی است که حالا در یکی از مناطق محروم مشغول گذراندن دوره طرح است، به رکنا می گوید:« چند سال پیش که دانشجوی دانشگاه آزاد بودم، دانشگاه سه جسد برای گذراندن واحدهای آناتومی در اختیار داشت. دانشجویان دوره عمومی پزشکی، در طول تحصیل، باید ٩ واحد آناتومی گردن، تنه و اندام را بگذرانند که حدود سه ترم می شود، این در حالی است که سه جسدی که دانشگاه ما در اختیار داشت، بیش از سه سال بود که مورد استفاده دانشجویان قرار می گرفت و به دلیل تشریح های مکرر، تقریبا تجزیه شده و قابل استفاده نبود. این در حالی است که هر ترم باید یک جسد در اختیار دانشجویان قرار گیرد.»
وی ادامه می دهد: «مشکل بیشتر دانشگاه های علوم پزشکی کمبود جسد است، دانشگاه ما هم همین سه جسد را به زحمت تهیه کرده بود، یکی از آنها مربوط به یک اعدامی بود که خانواده نداشت و دانشگاه به قیمت ١٠ میلیون تومان از سازمان پزشکی قانونی خریده بود، یکی دیگر مربوط به یک بی خانمان بود و یکی دیگر هم معلوم نبود از کجا آمده بود.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر