۱۳۹۵ اسفند ۳, سه‌شنبه

انتقال مکرر وحید صیادی نصیری به بهداری در پی وخامت حال ناشی از اعتصاب غذای خشک/ امتناع از مصرف دارو و سرم



وحید صیادی‌نصیری، زندانی سیاسی، طی روز جاری و در هشتمین روز از اعتصاب غذای خشک، دو بار به بهداری زندان اوین منتقل شده و علیرغم تجویز و توصیه پزشک مبنی بر استفاده از دارو، از دریافت آن خودداری نموده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، وحید صیادی نصیری، زندانی سیاسی که از تاریخ ۲۷ بهمن در اعتراض به نگهداری‌اش دربند چهار زندان اوین، دست به اعتصاب غذا زده، شب گذشته به دلیل  تنگی نفس، به بهداری زندان منتقل شده و با دستگاه اکسیژن تحت مراقبت قرار گرفته است. وی مجدداً حوالی ظهر روز جاری با وخیم شدن حالش به بهداری منتقل گشته و علیرغم تجویز دارو، از سوی پزشک از مصرف آن امتناع کرده است.
گفتنی است، فشارخون او ده روی هشت و وزن وی هشتاد و چهار کیلو اعلام شده؛ وی نسبت به روز اول اعتصاب با کاهش وزن و فشار مواجه گشته و باوجود تأکید پزشکان از دریافت سرم نیز امتناع ورزیده است..
این زندانی سیاسی طی روزهای اخیر از ناحیه قلب، کلیه، کبد و کمر دچار درد شدید شده و اعلام نموده، با توجه به اینکه تاکنون هیچ مسئولی به خواسته‌هایش رسیدگی ننموده اند، مسئولیت جان وی متوجه رئیس‌کل زندان اوین و رئیس بند چهار اوین است.
لازم به یادآوری است، این زندانی سیاسی، ۲۶ بهمن‌ماه، از سوی دو تن از زندانیان جرائم خطرناک مورد ضرب و شتم و هتاکی قرار گرفت و از ناحیه گردن آسیب دید.
وحید صیادی‌نصیری که از ۲۲ آبان ماه به‌صورت تنبیهی از بند هشت به بند چهار زندان اوین منتقل شده است، تاکنون بارها با مسئولین زندان در خصوص انتقالش به بند زندانیان سیاسی صحبت و اعتراض خود را نسبت به وضعیت موجود اعلام کرده است؛ بااین‌حال مسئولین تاکنون واکنشی به درخواست وی نداشته و در خصوص انتقال او به بند زندانیان سیاسی اقدامی نکرده‌اند.
لازم به توضیح است، این زندانی سیاسی در سالن سه اندرزگاه چهار زندان اوین و در میان زندانیانی با جرائم مالی و مواد مخدر به سر می‌برد. در این بند، افرادی با بیماری‌های واگیردار ازجمله هپاتیت و اچ ای وی نیز نگهداری می‌شوند که این مسئله سلامت سایر زندانیان بند را به خطر می‌اندازد.
وحید صیادی‌نصیری در مهرماه سال ۹۴ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و از سوی دستگاه قضایی به تحمل هشت سال حبس محکوم گشته است.
این زندانی سیاسی پیش‌ازاین نیز به مدت چهل روز در اعتراض به بلاتکلیفی پرونده خود دست به اعتصاب غذا زد و با وعده مسئولین مبنی بر ارجاع پرونده به دادگاه تجدیدنظر به اعتصاب خود پایان داد. بااین‌حال دستگاه قضایی همچنان از رسیدگی به پرونده‌ی وی و صدور حکم قطعی خودداری می‌کند.
وحید صیادی‌نصیری در تابستان ۹۴ نیز به اتهام فعالیت‌های فیس‌بوکی بازداشت و پس از چند هفته با قرار وثیقه آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر