۱۳۹۵ بهمن ۲۸, پنجشنبه

آیت الله نکونام بدون تکمیل مراحل درمان به زندان بازگردانده شد



آیت الله نکونام، روحانی محبوس در زندان ساحلی قم، که از تاریخ ۱۲ بهمن در بیمارستانی نامعلوم، بستری و تحت درمان بود، روز جاری بدون تکمیل دوره درمان به زندان باز گردانده شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آیت الله نکونام که از ۱۶ روز پیش در بیمارستانی ناشناس در تهران تحت درمان بود، علیرغم صدور عدم تحمل حبس از سوی کارشناسان پزشکی قانونی، صبح امروز مجددا به زندان برگردانده شد.
این استاد حوزه محبوس که علاوه بر بیماری و سن بالا بیش از یک سوم محکومیت خود را تحمل کرده است که قانونا می‌تواند مشمول قانون آزادی مشروط شود اما با فشار نهادهای امنیتی از آزادی وی ممانعت می‌شود.
این مدرس حوزه علمیه قم که هنگام بازداشت در سلامت کامل به سر می‌برد، از تاریخ ۱۲ اسفند سال ۹۳ تا کنون به بیماری‌های مختلفی از جمله فشار و قند خون بالا، لمس شدن طرف چپ بدن، کم شدن بینایی، نارسایی در کارکرد قلب، کلیه‌ها، تیروئید و کبد مبتلا شده است. بیماری‌هایی که همه ناشی از عوارض سکته مغزی وی در انفرادی دادگاه ویژه روحانیت است.
آیت الله نکونام اولین بار در دی ماه سال ۹۳، پس‌ازآنکه از مواضع آیت الله مکارم شیرازی علیه اینترنت پرسرعت انتقاد کرد، بازداشت شد. هرچند مکارم چندی بعد، ارتباط خود با این موضوع را رد کرد.
با این حال آیت‌الله نکونام بدون شاکی خصوصی و در دادگاهی که هیچ جزئیاتی از آن تاکنون برای افکار عمومی روشن نشده، به دو سال حبس محکوم شده بود که پس از اعتراض دادستانی، به پنج سال افزایش پیدا کرد.
وی در پایان سال ۹۳، در پی وخامت حالش پس از سکته مغزی از زندان آزاد شد. اما انتشار مطلبی در روزنامه قانون در فروردین ماه به بازداشت دوباره وی منتهی شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر