۱۳۹۵ اسفند ۹, دوشنبه

اقدام به خودکشی و خودزنی دو زندانی در زندان رجایی شهر



نوید یغمایی و امیر نعمتی، دو زندانی در زندان رجایی شهر، در اعتراض به تبعید خود از اندرزگاه ۶ به سالن یازده اندرزگاه ۴، اقدام به خودکشی و خودزنی کردند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سالن یازده اندرزگاه ۴ زندان رجایی شهر که “رینگ” خونین نام‌گرفته این روزها قربانیان زیادی می‌گیرد؛ در پی دستور انتقال دو زندانی محبوس دربند ۶، نوید یغمایی با بریدن دستش و امیر نعمتی با خودزنی و تهدید به خودکشی، سعی کرده اند تا مانع این انتقال شوند اما درنهایت بازور و تهدید انتقال این دو به اندرزگاه ۴ صورت گرفته است.
مسئولین زندان رجایی شهر به‌طور تعمدی زندانیانی را که به هر دلیل باهم مشکل و اختلاف دارند، به این بند منتقل کرده و این زندانیان را در کنار هم قرار می‌دهند؛ این مسئله سبب شده که زندانیان، پس از انتقال به این بند، اقدام به خودکشی نمایند که بعضی از این خودکشی‌ها منجر به مرگ آنان شده است.
گفتنی است که طی روزهای اخیر حدود ۲۰ نفر از زندانیان به این اندرزگاه منتقل شده‌اند و تعدادی از این زندانیان با اقدام به خودکشی و خودزنی سعی کرده‌اند که مانع این انتقال شوند اما هر بار “حسن کرد” رییس اندرزگاه ۶ و رئیس حفاظت زندان رجایی شهر با تهدید آنها را به‌زور منتقل کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر