۱۳۹۵ اسفند ۴, چهارشنبه

شرایط نامساعد علی شریعتی در بند هشت اوین؛ تهدید به ضرب و شتم از سوی زندانیان عادی



علی شریعتی، زندانی سیاسی محبوس در بند هشت زندان اوین، طی روزهای گذشته بارها از سوی زندانیان عادی این بند مورد توهین و تهدید قرار گرفته است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علی شریعتی، زندانی سیاسی که برخلاف اصل تفکیک جرائم در بند هشت اوین نگهداری می‌شود، مرتباً از سوی زندانیان عادی این بند مورد فحاشی و توهین قرار می‌گیرد؛ این زندانی سیاسی همچنین در روزهای گذشته از سوی چند تن از این زندانیان به تهدید به ضرب و شتم شده که این مسئله موجب نگرانی او و خانواده‌اش گشته است.
گفتنی است، هم‌اکنون تعداد زیادی از زندانیان سیاسی-عقیدتی برخلاف اصل تفکیک جرائم در بند هشت زندان اوین و در کنار مجرمین غیرسیاسی و بعضاً خطرناک نگهداری می‌شوند.
تعدادی از زندانیان قدیمی بند هشت اوین را «بدترین بند و تبعیدگاه زندانیان سیاسی» توصیف کرده‌اند.
علی شریعتی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تجمع ۳۰ مهرماه ۱۳۹۳ علیه اسیدپاشی مقابل مجلس شورای اسلامی به پنج سال حبس محکوم شد. درخواست تجدیدنظر به این حکم نیز در شعبه ۳۳ دادگاه انقلاب رد و مجدداً حکم پنج سال حبس تأیید شد. آقای شریعتی در ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ بازداشت شد و در تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ به مرخصی آمد اما در روز ۱۰ آبان سال جاری (۱۳۹۵) دوباره بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر