۱۳۹۵ اسفند ۹, دوشنبه

وضعیت نامساعد غلامرضا شاهینی در آستانه سیزدهمین روز از اعتصاب غذا



غلامرضا (رابین) شاهینی، شهروند ایرانی-آمریکایی، در آستانه سیزدهمین روز از اعتصاب غذا، در وضعیت وخیمی در انفرادی زندان گرگان نگهداری می شود.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۲۷ بهمن‌ماه، مأموران زندان گرگان با یورش به بند، غلامرضا شاهینی را مورد ضرب و شتم و فحاشی قرار می‌دهند و در پی این اقدام این زندانی سیاسی اعلام اعتصاب غذا می‌کند؛ هم اکنون پس از گذشت سیزده روز علاوه بر کاهش وزن، کلیه‌های وی نیز دچار مشکل شده و تاکنون دوبار به بهداری منتقل گشته است.
مسئولین قضایی نه تنها به خواسته وی توجهی ننموده‌اند بلکه جهت تحت فشار قرار دادن این زندانی سیاسی را محروم از حق ملاقات و تلفن، در بند قرنطینه زندان گرگان حبس کرده اند.
لازم به ذکر است که رضا از بیماری آسم نیز رنج می‌برد و اعتصاب غذا، شرایط انفرادی و فشارهای روانی برای وی خطرناک است.
غلامرضا (رابین) شاهینی، متولد سال ۱۳۴۸ ساکن شهر سن دیگو کالیفرنیا آمریکا است. او اواخر ماه می (اوائل خرداد) برای دیدار با خانواده‌اش به ایران رفت و در تاریخ ۱۱ جولای (۲۱ تیرماه) به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در خانه پدرش دستگیر شد. او قرار بود روز ۲۰ جولای به آمریکا برگردد.
این زندانی سیاسی با حکم دادگاه انقلاب گرگان به ۱۸ سال زندان محکوم شد که با توجه به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۹ سال از این ۱۸ سال را برای اتهام «همکاری با دول متخاصم» باید تحمل کند اما هنوز دادگاه تجدید نظر برای رسیدگی اعتراض او به این حکم برگزار نشده‎است.
این شهروند ایرانی- آمریکایی‌تبار ۱۶ سال پیش از ایران به آمریکا مهاجرت کرده و در طی هفت سال گذشته به ایران سفری نداشته اما سال‌های پیش‌تر مکرراً به ایران سفر کرده است. آخرین بار او در سال ۱۳۸۸ برای چند ماه در ایران بود.
آقای شاهینی فارغ‌التحصیل رشته امنیت ملی و حل مناقشه از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در مقطع کارشناسی است و برای تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس رشته امنیت ملی نیز پذیرش گرفته بود اما هنوز برای شروع ترم اول ثبت‌نام نکرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر