۱۳۹۵ بهمن ۲۷, چهارشنبه

محمدحسین رستمی و رضا گلپور در بازداشت نیروهای امنیتی سپاه به سر می‌برند



رضا گلپور، نویسنده کتاب «شنود اشباح» و محمدحسین رستمی، مدیر سایت عماریون، در روزهای گذشته از سوی نیروهای امنیتی سپاه بازداشت شده‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی سپاه، محمدحسین رستمی و رضا گلپور، دو فعال رسانه‌ای را در روزهای گذشته بازداشت و به بند ۲-الف اوین منتقل کرده‌اند.
زیتون به نقل از یک منبع مطلع نوشته است؛ گلپور با اتهام‌های متعددی چون «جاسوسی برای کشورهای بیگانه، ترور شخصیت‌های نظام و سهم‌خواهی در برابر انتشار اخبار کذب» روبروست.
کتاب «شنود اشباح» در زمان انتشار با واکنش‌های شدیدی همراه شد. گلپور در این کتاب اتهام‌های سنگینی ازجمله جاسوسی را متوجه اصلاح‌طلبان کرد. او در جلد دوم این کتاب که دربردارنده مصاحبه‌هایی اختصاصی با علی فلاحیان، وزیر اسبق اطلاعات بود، ادعاهای گسترده‌ای را علیه وزارت اطلاعات مطرح کرد و پیش از انتشار کتاب، توسط مأموران امنیتی دستگیر شد. وی پس از گذراندن چندین ماه بازداشت، آزاد شد و پس از تبرئه از اتهامات امنیتی، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به جزای نقدی محکوم شد.
گلپور در ماه‌های اخیر مطالبی در مورد شهرزاد میرقلی خان (تبعیدی سپاه پاسداران به عمان) و سردار عسگری (مفقودشده) و خسرو تهرانی در رسانه‌های مختلف منتشر کرد که می‌تواند به دستگیری او ارتباط داشته باشد.
هم‌چنین شنیده‌ها حاکی از آن است که همسر سوم گلپور که از تابعیت آمریکایی برخوردار است، به «جاسوسی برای سرویس‌های خارجی» متهم شده است. او ساکن بیروت است و به‌عنوان خبرنگار با رسانه‌های خارجی همکاری دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر