۱۳۹۵ بهمن ۲۹, جمعه

احتمال آزادی محمد علی طاهری در دادگاه پیش رو


Image result for ‫ محمد علی طاهری ‬‎

 وکیل محمدعلی طاهری بنیانگذار عرفان حلقه از احتمال آزادی موکلش در دادگاه هفته دوم اسفندماه خبر داد. به گفته وی، آقای طاهری در دادگاه های پیشین از کلیه اتهامات تبرئه شده و تنها اتهام باقی مانده دخالت‌ در امور پزشکی است و تحقیقات در این مورد کامل شده که شاکی خصوصی نیز در این بخش وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سید محمود علیزاده طباطبایی که پیشتر خبر از برگزاری دادگاه موکلش داده بود، درباره آخرین وضعیت پرونده محمدعلی طاهری، گفت: “در حال حاضر دیوان کشور به علت نقص تحقیقات حکم را نقض و پرونده را برای تحقیقات به دادگاه ارجاع داده بود که بعد از تحقیقات در مورد اجتماع، تبانی و ارتباط با چریک‌های فدایی خلق و سب‌النبی و ارتداد در دادسرا قرار منع تعقیب صادرشده است و قطعی شده است.”

آقای علیزاده در ادامه گفت: “اکنون تحقیقات در مورد اتهام دخالت‌ در امور پزشکی نیز کامل شده است و به ما قول داده‌اند که در هفته دوم اسفند در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برای رسیدگی وقت تعیین شود. تنها موردی که باید دادگاه بررسی کند همین موضوع است که شاکی خصوصی در این مورد وجود ندارد و اگر در این مورد هم تبرئه شود آزاد می‌شود.

گفتنی است، محمدعلی طاهری بنیانگذار عرفان کیهانی یا حلقه در ایران است که ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۰ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌ اتهام “توهین به مقدسات”، “مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران”، “ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع”، “استفاده غیرمجاز از عناوین علمی دکتر و مهندس”، “ضالّه بودن کتب و آثار”، به ۵ سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
اگر چه محکومیت آقای طاهری از بابت پرونده اول به پایان رسیده و جریمه وی پرداخت شده، با این‌حال با ایجاد پرونده ای جدید و تمدید قرار بازداشت از آزادی او تاکنون جلوگیری شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر