۱۳۹۵ اسفند ۴, چهارشنبه

ممانعت از آزادی مجید محمدی معین علیرغم اتمام دوره محکومیت



مسئولین قضایی از آزادی مجید محمدی معین، علیرغم پایان دوره محکومیت و باوجود بیماری سرطان، جلوگیری می‌نمایند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مجید محمدی معین، زندانی سیاسی، در پی اعتصاب غذای مکرر و طولانی‌مدت در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود به سرطان روده بزرگ شده است و هم‌اکنون در بیمارستان و تحت شرایط امنیتی به سر می‌برد.
این زندانی سیاسی در اردیبهشت‌ماه سال جاری مشمول آزادی مشروط شده و از زندان آزاد شد ولی مهرماه همین سال با درخواست دادستان مجدداً بازداشت شد تا ادامه یک سال محکومیتش را بگذراند.
در حالی که حکم حبس این زندانی ٢٧ بهمن‌ماه جاری به پایان می‌رسد، به او در بیمارستان اعلام شده، مدت سه ماهی را که با آزادی مشروط در بیرون زندان گذرانده، به محکومیتش اضافه شده است.
مجید محمدی معین که از بهمن‌ماه سال ۸۹ محکومیت چهارساله خود در زندان اوین را سپری می‌کرد، در سال ۹۳ درحالی‌که در زندان به سر می‌برد، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در شعبه ۳۶ تجدیدنظر استان تأیید و در مردادماه سال جاری به وی در زندان ابلاغ گردید.
لازم به یادآوری است که مجید محمدی معین، نخستین بار در ۲۵ بهمن ماه ۱۳۸۹ بازداشت و در دادگاهی اتهام «اجتماع و تبانی» و «اقدام علیه امنیت ملی» به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر