۱۳۹۵ اسفند ۹, دوشنبه

نگهداری علی معزی در بند ۲۰۹ زندان اوین/ بازجویی جهت تشکیل پرونده جدید



علی معزی، زندانی سیاسی که حدود دو ماه پیش توسط ماموران امنیتی زندان رجایی شهر از زندان رجایی شهر منتقل شده بود، هم اکنون جهت پرونده سازی جدید در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می شود.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علی معزی از ۱۵ دی ماه در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار داشته و همچنان برای تکمیل پرونده در انفرادی این بند نگهداری می شود. این پرونده جدید در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در دست بررسی است و تاریخ دادگاه آن به زودی مشخص خواهد شد.
علی معزی، زندانی سیاسی در پی اعتراض به وضعیت زندانیان سیاسی از زندان اوین به زندان رجایی شهر تبعید شده بود و در تاریخ ۱۵ دی ماه ۹۵ هنگام ملاقات با خانواده اش توسط ماموران از زندان رجایی شهر به بازداشتگاه اطلاعات اوین انتقال یافت.
آقای معزی که سابقه بازداشت و زندان در دهه ۶۰ را نیز دارد، در پاییز ۸۷ دستگیر و به دو سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکوم شده بود که پس از تحمل دو سال حبس در زندان رجایی شهر و آزادی از زندان، مجدداً در خردادماه سال ۹۰ بازداشت شد.
علی معزی به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق به چهار سال حبس محکوم شده بود که تا پیش از تشکیل پرونده جدید قرار بود فروردین‌ماه سال ١٣٩۴ آزاد شود. نامبرده سپس به‌صورت غیابی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
گفتنی است این زندانی سیاسی در طول بیش از چهار سال حبس هرگز به مرخصی اعزام نشده است.
علی معزی از خونریزی روده، تومور مثانه، بیماری پروستات و ناراحتی کلیوی رنج می‌برد و از رسیدگی پزشکی نیز محروم بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر