۱۳۹۵ بهمن ۲۰, چهارشنبه

سپنا شادابی دانشجوی ترم ۶ از دانشگاه اخراج شد

 عکس ‏‎Bahainews‎‏
سپنا شادابی شهروند بهایی ساکن  کرمانشاه به دلیل باورمند بودن به دیانت بهایی از دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه " واحد صحنه" اخراج شد.

بنابرگزارش مجموعه خبری بهایی نیوز به نقل از منابع مطلع" این دانشجوی محروم از تحصیل پس از گذراندن ۱۰۴ واحد و اتمام امتحانات به دفتر حراست کل دانشگاه مرکز استان، احضار شد و مسئول حراست این مرکز پس از دریافت کار دانشجویی این شهروند بهایی از او سوال کرد که آیا شما بهایی هستید و این دانشجو به آنها می گوید که" بله بهایی هستم" و رئیس حراست به آقای شادابی می گوید که از طرف مقامات قانوني به بنده ابلاغ گرديده ضمن دعوت ، به شما اطلاع دهم كه طبق مصوبه شوراي انقلاب فرهنگي ، به دليل بهايي بودن مجاز به تحصيل در دانشگاه نمي باشيد . "
این دانشجوی محروم از تحصیل بهایی یک روز پس از دعوت شدن به دفتر حراست دانشگاه دیگر اجازه ورود به سایت دانشجویی خود را نداشت و سایت دانشجوی وی مسدود شد.
سپنا شادابی دانشجوی مهندسی معماری بود که در تاریخ مهرماه ۱۳۹۳ وارد دانشگاه شد و در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۵ از دانشگاه اخراج شد.
طی ماه اخیر بیش از ۲۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی در دانشگاه مختلف کشور به دلیل باورمند بودن به دیانت بهایی از دانشگاه اخراج شده اند.
محرومیت از تحصیل بهاییان در دانشگاه‌های ایران با استناد به مصوبه‌ی ششم اسفند ۱۳۶۹ “شورای عالی انقلاب فرهنگی” صورت می‌گیرد که بهاییان را علاوه بر محرومیت از اشتغال در اماکن دولتی، از تحصیلات دانشگاهی نیز محروم می‌کند.
بر اساس بند سوم این مصوبه، نه تنها باید از ثبت نام بهاییان در دانشگاه‌ها جلوگیری به عمل آید بلکه چنان‌چه هویت بهایی فردی بعد از ثبت نام و “هنگام تحصیل” نیز احراز گردد، باید از تحصیل محروم شود.
محرومیت شهروندان بهایی پس از انقلاب اسلامی و اعلام انقلاب فرهنگی در ایران به صورت سیستماتیک اجرا شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر