۱۳۹۵ بهمن ۲۲, جمعه

رجایی شهر؛ فقدان امکانات بهداشتی در “اتاق‌های ملاقات شرعی” و رفتار توهین‌آمیز مسئولان با خانواده‌های زندانیان در این‌گونه ملاقات‌ها



خانواده‌های زندانیان محبوس در زندان رجایی شهر در طی مراجعات خود به زندان جهت ملاقات شرعی، از رفتار توهین‌آمیز مسئولین و مأموران زندان و قفدان امکانات بهداشتی در اتاق ها خبر داده‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولین و مأموران زندان رجایی شهر در برخورد با همسران و خانواده‌های زندانیانی که برای ملاقات شرعی و خصوصی با همسران خود به زندان مراجعه می‌کنند، رفتاری غیرانسانی و توام با تحقیر، اذیت و آزار از خود نشان می‌دهند.
به گفته خانواده‌های زندانیان، اتاق‌های ملاقات شرعی فاقد هرگونه سرویس‌دهی، امکانات رفاهی و بهداشتی است و از سویی دیگر مسئولان نه تنها امکانات لازم را در این اتاق‌ها فراهم نمی کنند، بلکه خانواده زندانیان را نیز مورد آزار و اذیت و تحقیر قرار می‌دهند؛ این در حالی است که طبق قوانین تمامی اتاق‌ها باید دارای امکانات رفاهی ازجمله یخچال و سیستم گرمایشی و کولر، ملحفه‌های بهداشتی و پاکیزه، سرویس بهداشتی و غیره باشد.
با توجه به آنکه اتاق‌های ملاقات شرعی و خصوصی فاقد امکانات اولیه و بهداشتی است؛ بسیاری از زندانیان از دریافت این‌گونه ملاقات‌ها خودداری می‌کنند
لازم به توضیح است، در ملاقات شرعی به زندانی اجازه داده می‌شود که با همسر خود در یک اتاق ملاقات خصوصی داشته و برای چند ساعت تنها باشد. در این حالت فرد زندانی مجاز است با ملاقات‌کننده‌اش رابطه جنسی برقرار کند.
این نوع ملاقات باهدف ایجاد حفظ روابط خانوادگی و ایجاد توانایی بازگشت دوباره فرد زندانی به جامعه صورت می‌گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر