۱۳۹۵ بهمن ۱۴, پنجشنبه

انجمن پزشکی جهانی: ایران به عدم رسیدگی پزشکی به زندانیان پایان دهد



انجمن پزشکی جهانی در بیانیه‌ای با اشاره به محرومیت زندانیان از رسیدگی درمانی در زندان‌های ایران، نسبت به بی‌تفاوتی عمدی مسئولان زندان نسبت به احتیاجات پزشکی زندانیان اعتراض کرد.
به گزارش تارنگار تارنگار حقوق بشر در ایران، انجمن پزشکی جهانی و تعداد دیگری از سازمان‌های حقوق بشری در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران، ابراز نگرانی خود را نسبت به شرایط غیربهداشتی زندان‌های ایران اعلام داشته و عنوان کرده‌اند، این وضعیت زندانیان را در معرض بیماری پوستی و تنفسی قرار خواهد داد.
امضا کنندگان این بیانیه همچنین در مورد ضرب و شتم سیستماتیک زندانیان توسط نگهبانان زندان، مورد توهین لفظی و جنسی قرار دادن آنها، به‌ویژه هنگام انتقال این زندانیان به بیمارستان و دادگاه، اعتراض کردند.
این نهادهای بین‌المللی در این بیانیه از ایران درخواست کرده‌اند این رفتارهای ضد انسانی پایان داده و سلامت زندانیان را با در اختیار قرار دادن امکانات پزشکی و تخصصی تضمین کنند.
پیش‌ازاین در شهریورماه سال جاری، مایکل مارموت، رییس انجمن پزشکی جهانی، در نامه‌ای به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، به شواهدی که در گزارش اخیر سازمان عفو بین‌الملل درج‌شده اشاره کرد که با جزییات کامل، محروم کردن زندانیان سیاسی از درمان و خدمات پزشکی به‌عنوان یک روش تنبیهی و یا وادار کردن به اعتراف ساختگی را تشریح کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر