۱۳۹۵ بهمن ۱۵, جمعه

شش ماه بلاتکلیفی و محرومیت از درمان دو نوکیش مسیحی در زندان اوین


Image result for ‫شش ماه بلاتکلیفی نوکیش مسیحی‬‎

 هادی عسگری و امین افشار نادری، دو نوکیش مسیحی از حدود شش ماه پیش به صورت بلاتکلیف در بند ۴ زندان اوین به سر می برند، این شهروندان تاکنون حتی برای جلسه بازپرسی نیز فراخوانده نشده اند. از سوی دیگر آقای عسگری به دلیل ممانعت از تحویل لباس، دچار عفونت کلیه ناشی از سرمازدگی شده در ابن موضوع از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک منبع نزدیک به خانواده های این دو نوکیش مسیحی به این رسانه گفت: “هادی عسگری و امین افشار نادری، بیش از شش ماه است که بلا تکلیف هستند و حتی بازپرسی نیز نشده اند، گفته اند اگر تا فردا وضعیت شان روشن نشود از روز یکشنبه دست به اعتصاب غذا می زنند. هادی عسگری هم که از ورود لباسی که خانواده برایش فرستاده بودند جلوگیری شده بود، به دلیل سرمای زندان، دو کلیه اش دچار عفونت شده است. در مورد درمان وی نیز هیچ اقدامی نشده است.”

هرانا پیشتر گزارش کرده بود، آقای عسگری به مدت سه ماه در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی بوده وسلول انفرادی را تجربه کرده است که در مدت ۴۷ روز اول، از هرگونه امکان تماس با خانواده و اطلاع رسانی درباره وضعیت خود نیز محروم مانده.

این نوکیش مسیحی که به بند ۴ زندان اوین منتقل شده، از دریافت وسایل و لباس شخصی از خانواده اش محروم بوده و دیگر زندانیان لباس و وسایل به او داده اند.
آقای عسگری ششمین ماه بازداشت خود را در حالت بلاتکلیفی پشت سر گذاشته، هنوز برای آنها دادگاهی تشکیل نشده و پرونده کماکان در مرحله بازپرسی است.
لازم به توضیح است مورخ ۵ شهریورماه سال جاری، پنج شهروند مسیحی و نوکیش به نامهای رامئیل بت تمرز، امین افشار نادری،  هادی عسگری، محمد دهنوی و امیرسامان دشتی در یک باغ خصوصی در فیروزکوه در هنگام  نیایش بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر