۱۳۹۵ بهمن ۲۰, چهارشنبه

زهرا ربانی خطاب به مسئولین : از آه مظلوم بترسید و شهناز اکملی را آزاد کنید



زهرا ربانی املشی، عروس آیت الله حسینعلی منتظری در نامه‌ای سرگشاده نسبت به دستگیری شهناز اکملی، مادر مصطفی کریم بیگی، واکنش نشان داد و آن را غیرقابل توجیه دانست.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، متن این نامه که از سوی کلمه منتشر شده در پی می‌آید:
باسمه‌تعالی
دستگیری خانم شهناز اکملی مادر مصطفی کریم بیگی با هر انگیزه‌ای که باشد قابل توجیه نیست و امری نادرست است.
سال ۸۸ انتخاباتی انجام شد. مصطفی و دیگران به نتیجه انتخابات معترض بودند و اعتقاد داشتند که در انتخابات تقلبی صورت گرفته و در حفظ آرای آنان امانت‌داری نشده است. در این‌گونه موارد طبق معمول همه جوامع دموکراتیک، مردم به خیابان می‌آیند و اعتراض می‌کنند. در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز مجوز چنین اعتراض‌هایی داده شده است. اصل ۲۷ قانون اساسی می‌گوید: «تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح, به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است». در این حالت راه درست و منطقی این است که از ابزاری چون بازشماری مجدد استفاده کرده و درست و غلط بودن انتخابات بررسی شود و به معترضین اعلام شده و آنان را قانع کنند.
با معترضین در سال ۸۸ چه کردند؟ از انواع وسایل ضد شورش استفاده کرده و به جان مردم افتادند. حتی از اسلحه گرم استفاده شد و تعدادی در این صحنه حق‌خواهی جان خود را از دست دادند و کسانی با ماشین زیر گرفته شدند. این رفتار خشن با مردمی که هرگز سیاسی نبودند و کاری به نظام نداشتند و فقط سراغ رأی خود را می‌گرفتند نه شرعی بود و نه عقلانی.
یکی از کشته شدگان مصطفی کریم بیگی بود. مادر مصطفی یک شهروند عادی است فقط کافی بود که از طرف مقامات بالا از این مادر و دیگر مادران دل شکسته عذرخواهی می شد و ایشان آنقدر کریم بودند که عذرخواهی را بپذیرند. ولی به جای آن به رفتار ضد انسانی ادامه دادند و حتی از برگزاری مراسم بر سر مزار تک پسرش مانع شدند و اکنون به جای دلجویی در بندش کرده اند.
در اسلام آزار و اذیت مومن حرام است و شکستن دل انسان مومن که به تعبیر روایات، احترام او از کعبه بیشتر است، دارای آثار وضعی و جانبی فراوانی است و دلی که شکست به سادگی التیام نمی یابد و جبران آن بسیار دشوار است.
مسئولین محترم قضایی؛
 در حدیث قدسی آمده است که خداوند می فرماید: «انا عند المنکسره قلوبهم»: «من همدم قلب های شکسته هستم». انسان دل شکسته در پیشگاه خداوند دارای جایگاه ویژه و مورد توجه او می باشد. دعا و نفرین انسان دل شکسته خیلی زود اثر می بخشد.
امام سجاد(ع) در حدیث شریفی از قول پدرشان می فرماید: «یا بنی! ایاک و ظلم من لاتجد علیک ناصرا الا الله»: «پسر عزیزم! از ظلم و ستم به کسی که یار و یاوری جز خدا ندارد بپرهیز».
مسئولین محترم قضایی؛
 از نظر پیامبر اسلام(ص) اذیت و آزار مومن برابر با اذیت و آزار رسول خدا، و آزار رسول خدا برابر با اذیت خداوند می باشد و شخص آزار دهنده در تمامی کتب آسمانی و الهی از تورات و انجیل و زبور و قرآن، انسانی ملعون می باشد.
آزردن دل دیگران چنان سنگین است که برخلاف بسیاری از گناهان که کفاره داشته و قابل جبران است کفاره ندارد و قابل جبران نیست.
مسئولین محترم قضایی؛
 فرزندان این عزیزان در همین کشور و به دست افراد تحت امر کشته شده اند. اگر با آنان همدردی نمی کنید لااقل آزادشان بگذارید تا هرگونه که میخواهند سوگواری کنند. این مادر بزرگوار را آزاد کنید و از آه برآمده از دل شکسته اش بترسید.
زهرا ربانی املشی
 ۱۳۹۵/۱۱/۲۰

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر