۱۳۹۵ بهمن ۲۳, شنبه

احضار جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد به دادگاه ساوه



 بر اساس احضاریه شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان ساوه، جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد بایستی ساعت ۱۲ روز ۲۱ اسفند ماه در این دادگاه جهت محاکمه حاضر شوند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، این دو عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران با شکایت کارفرمای کارخانه نورد و لوله صفا  یکبار در روز هشتم شهریور ماه در این دادگاه با دو اتهام  بر هم زدن نظم عمومی و تشویش اذهان عمومی محاکمه شده بودند اما از آنجا که از سوی وکیل این کارخانه مدارک مستندی مبنی بر تخریب و آتش سوزی در کارخانه با تحریک عظیم زاده و احسانی راد ارائه نشده بود مقرر گردید تا ادامه محاکمه به جلسه دیگری موکول شود.

شاپور احسانی راد و جعفر عظیم زاده در رابطه با اعتصاب اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ کارگران کارخانه نورد و لوله صفا که در اعتراض به عدم پرداخت ۵ ماه دستمزد صورت گرفته بود به ترتیب در روزهای بیست و ششم اردیبهشت و سوم خرداد ماه بازداشت و بر علیه آنان دو پرونده امنیتی و کیفری جداگانه در دادگاههای شعبه اول انقلاب و شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان ساوه تشکیل شد.

بر اساس حکم شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ساوه، شاپور احسانی راد و جعفر عظیم زاده به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” و “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” هر کدام به ۱۱ سال زندان محکوم شده اند و اینک بر اساس پرونده دیگرشان در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان ساوه، آنان  در روز ۲۱ اسفند ماه به محاکمه کشیده خواهند شد.
جعفر عظیم زاده علاوه بر یازده سالی که در شعبه اول دادگاه انقلاب ساوه به زندان محکوم شده است پیش تر با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران با همان اتهامات شعبه اول دادگاه انقلاب ساوه به شش سال زندان محکوم شده است و در حال حاضر زندانی بند ۸ زندان اوین می باشد که بدنبال اعتصاب عذای ۶۳ روزه ای که انجام داد در بیرون از زندان بسر می برد. احضار جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد به دادگاه کیفری ساوه در شرایطی صورت می گیرد که منزل عظیم زاده جهت بازداشت و بازگرداندن او به زندان اوین در روز پنجم بهمن ماه مورد یورش مامورین دادستانی تهران قرار گرفت.
یورش به منزل جعفر عظیم زاده و اینک احضار او و شاپور احسانی راد به دادگاه و فرا خواندن رضا شهابی به زندان، بیانگر چیزی جز تلاش برای به تمکین کشاندن این فعالین برجسته جنبش کارگری و  وادار کردن کارگران ایران به تسلیم در برابر وضعیت جهنمی موجود نیست. اما همانگونه که اتحادیه آزاد کارگران ایران بارها اعلام کرده است، چنین سیاستهایی نه تنها راه به جایی نخواهند برد بلکه طبقه کارگر ایران را بیش از پیش و به شکل تعیین کننده تری در برابر وضعیت موجود قرار خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر