۱۳۹۵ بهمن ۱۳, چهارشنبه

سوگل کاظمی در ترم پنج به دلیل بهایی بودن از دانشگاه اخراج شد

عکس ‏‎Bahainews‎‏
 سوگل کاظمی بهنمیری شهروند بهایی ساکن شهر مشهد به دلیل بهایی بودن در ترم ۵ از دانشگاه غیر انتفاعی مشهد اخراج شد.

بنابر گزارش مجموعه خبری بهایی نیوز این شهروند بهایی در رشته مهندسی شهرسازی در مقطع کارشناسی پس از مراجعه به سایت دانشجویی خود در تاریخ ۴ بهمن ماه متوجه می شود که اجازه ورود به سایت را ندارد و پس از پیگیری و در نهایت مراجعه به دفتر دانشگاه مطلع می شود که از دانشگاه اخراج شده است.

این دانشجوی محروم از تحصیل پنجم بهمن ماه پس از مراجعه به قسمت حسابداری دانشگاه از مسئولین جویا می شود و آنها وی را به دفتر آموزش و مسئولین آنها نیز به دلیل اینکه مطلع از اخراج وی نبودند وی را مجدد به مدیریت آموزش هدایت می کنند که پس از پیگیری آنان از سازمان سنجش متوجه می شوند که پرتال دانشجویی سوگل کاظمی بسته شده است و سازمان سنجش نیز عنوان می کند که این موضوع محرمانه است که پس از آن خانم کاظمی جویا می شود که آیا بنده اخراج هستم یا خیر که دفتر آموزش عنوان می کند "نه! ولي تا سنجش تاييد نكنه كه مشكل پرونده ي شما حل شده از ادامه تحصيل محروم هستيد و براي ترم بعد نميتونيد درس بخونيد."

بنابر گفته یک منبع نزدیک به این دانشجوی محروم از تحصیل " سوگل کاظمی پس از مراجعه به سازمان سنجش و وزارت علوم در تاریخ ۹ بهمن ماه پاسخی مناسب دریافت نکرده و به صورت برگه رسمی ، اخراج او ابلاغ نشده است.
درحالی این شهروند بهایی از ادامه تحصیل محروم شده است که عنوان می کند " من نيز مانند تمام دوستانم در اين سرزمين مقدس، از كوچك ترين حق خود، يعني تحصيل، محروم شدم ولي مطمئنا قصد عقب نشيني نداشته و همواره راهي را براي ادامه پيدا خواهم كرد."

طی ماه های گذشته بیش از دو هزار شهروند بهایی در نامه ی به حسن روحانی خواستار بهبود شرایط تحصیل برای بهائیان در ایران داشته اند که مجموعه بهایی نیوز آن را منتشر کرده است.پس از انقلاب اسلامی در ایران تا به امروز بیش از صدهزار شهروند بهایی از ادامه تحصیل منع شده اند.
محرومیت از تحصیل بهاییان در دانشگاه‌های ایران با استناد به مصوبه‌ی ششم اسفند ۱۳۶۹ “شورای عالی انقلاب فرهنگی” صورت می‌گیرد که بهاییان را علاوه بر محرومیت از اشتغال در اماکن دولتی، از تحصیلات دانشگاهی نیز محروم می‌کند.
بر اساس بند سوم این مصوبه، نه تنها باید از ثبت نام بهاییان در دانشگاه‌ها جلوگیری به عمل آید بلکه چنان‌چه هویت بهایی فردی بعد از ثبت نام و “هنگام تحصیل” نیز احراز گردد، باید از تحصیل محروم شود.
محرومیت شهروندان بهایی پس از انقلاب اسلامی و اعلام انقلاب فرهنگی در ایران به صورت سیستماتیک اجرا شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر