۱۳۹۵ بهمن ۱۵, جمعه

طی ماه گذشته؛ هر ۹ ساعت ثبت یک اعدام در ایران

بر اساس اخبار و آمار جمع آوری شده در ژانویه سال ۲۰۱۷ دستکم ۸۷ تن اعدام شده اند؛ به عبارتی این آمار نشان می دهد که هر نه ساعت یک اعدام در زندان های ایران صورت گرفته است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در طی ماه ژانویه، دستکم ۸۷ تن در نقاط مختلف ایران به طناب دار آویخته شدند که اکثر این اعدام شدگان با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند. بر اساس گزارش ها، حکم ۶ تن از آنان در ملأ عام و در حضور مردم اجرا شده و همچنین دو نوجوان که در هنگام ارتکاب جرم زیر ۱۸ سال سن داشتند به اتهام قتل عمد در شهرهای کرمان و تبریز اعدام شدند.
سازمان حقوق بشر ایران در این باره نوشت؛ به‌طور معمول در ماه‌های پیش از انتخابات در ایران تعداد اعدام‌ها افزایش چشمگیری پیدا می‌کنند و در یکی دو هفته منتهی به آن ناگهان متوقف می‌شوند. این نگرانی وجود دارد که اعدام‌های بی رویه در ماه ژانویه نیز آغاز موج بزرگی از اعدام‌ها در ایران بوده و پس از پایان جشن‌های مربوط به دهه فجر از سر گرفته شود.
محمود امیری مقدم در این خصوص گفته است: “در یک ماه گذشته هر ۹ ساعت شاهد یک اعدام بوده‌ایم که این شامل دو نوجوان بزهکار و ۶ اعدام در ملأ عام بوده است… این اعدام‌ها با عدم واکنش جامعه جهانی زمینه را برای اعدام‌های بیشتر در ماه‌های منتهی به انتخابات هموار می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر