۱۳۹۵ آذر ۲۰, شنبه

مهیار سفیدی و صهبا مصلحی با قرار وثیقه آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز لحظاتی پیش در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۵ مهیار سفیدی و صهبا مصلحی دو شهروند بهایی که پیشتر در شیراز بازداشت شده بودند، آزاد شدند.
بنابر گزارش مجموعه خبری بهایی نیوز این دو شهروند بهایی پس از ۷۴ روز بازداشت در بازداشتگاه وزارت اطلاعات معروف به پلاک ۱۰۰ با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند.
پیشتر در تاریخ هفتم مهر ماه ۱۳۹۵ چهارده تن از شهروندان بهایی ساکن شیراز طی یک عملیات هماهنگ توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت شدند و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شده بودند که پس از این بازداشت ها همچنین سه تن از شهروندان بهایی دیگر نیز بازداشت و به پلاک ۱۰۰ منتقل شدند که در ماه اخیر تعدادی از این شهروندان با قرار وثیقه۲۰۰ و ۲۵۰ میلیون تومانی آزاد شده اند .
بنابر این گزارش شمیم اخلاقی به همراه همسرشان صهبا فرحبخش، صهبا مصلحی و همسرشان عهدیه عنایتی ، مهیار سفیدی و همسرشان شادی صادق اقدم و ورقا کاویانی ،مریم اسلامی ، سروش ایقانی، مرجان و مژگاه غلامپور، فرید و فرزاد شادمان و پریسا روحی زادگان ، فرزاد دلارام و همسرشان روحیه نریمان و همچنین بهاره نوروزی از بازداشت شدگان اخیر شیراز می باشند.
در سالهای گذشته بازداشت شهروندان بهایی در استان های مختلف بارها تکرار شده است. به اعتقاد جمهوری اسلامی شهروندان بهایی دارای حقوق شهروندی در ایران هستند اما شهروندان بهایی پس از انقلاب از تمامی حقوق شهروندی در ایران از جمله عدم حق تحصیل ، حق اشتغال در مراکز دولتی و.. محروم شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر