۱۳۹۶ خرداد ۱۱, پنجشنبه

عدم اعزام اسماعیل عبدی به بیمارستان علیرغم وعده های مسئولین

 اسماعیل عبدی معلم محبوس در زندان اوین که در سی و سومین روز اعتصاب غذای اعتراضی به سر می برد، علیرغم تاکید پزشکان زندان و موافقت دادستانی و همچنین وعده روز گذشته مسئولین مبنی بر اینکه امروز پنج شنبه او به بیمارستانی در خارج از زندان اعزام خواهد شد و تحت نظر پزشکان متخصص قرار خواهد گرفت از اعزام محروم ماند. هم بندیان آقای عبدی با حضور در دفتر افسر نگهبانی و اقدام به تحصن نسبت به بی توجهی به وضعیت این زندانی معترض شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اسماعیل عبدی زندانی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین در سی و سومین روز اعتصاب غذای اعتراضی ، در  وضعیت جسمی نامناسبی به سر می برد.
این فعال صنفی با موافقت دادستانی و پزشکی زندان می بایست جهت انجام آزمایشات و معاینات تخصصی و بستری شدن در بیمارستان به مرکز درمانی خارج از زندان اعزام شود. 
روز گذشته به دلیل خودداری آقای عبدی از پوشیدن لباس زندان و استفاده از دستبند و پابند اعزام وی صورت نگرفت با اینحال مسئولین زندان پس از رایزنی های صورت گرفته وعده دادند این معلم زندانی را امروز به مرکز درمانی منتقل کنند. وعده ای که با پایان یافتن ساعت اداری امروز نقض آن مشخص شد.
در همین رابطه یک منبع مطلع در گفتگو با هرانا بیان کرد:” در پی وخامت حال اسماعیل عبدی، امروز مورخ ۱۱ خردادماه ۱۳۹۶، همبندیان وی در بند ۳۵۰ زندان اوین از جمله آرش صادقی و یوسف عمادی در اعتراض به عدم رسیدگی به این زندانی عقیدتی در دفتر افسر نگهبانی تحصن کردند، این اعتراض منتهی به برقراری تماس تلفنی افسر نگهبانی با افسر جانشین و رئیس زندان شد. مسئولان مورد اشاره نهایتا قول اعزام وی را در اسرع وقت دادند بر همین اساس آرش صادقی و یوسف عمادی به طور موقت به تحصن خود پایان دادند”.
هرانا دیروز دهم خردادماه گزارش داد، حسین تاج وکیل اسماعیل عبدی معلم زندانی در مورد وضعیت موکلش بیان کرد: “خوشبختانه با نظر مساعد دادستانی، با اعزام موکلم به بیمارستان موافقت شده و ایشان به زودی برای رسیدگی های تخصصی به بیمارستانی خارج از زندان منتقل خواهد شد”. با این وجود تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
آقای عبدی با نگارش نامه ای سرگشاده اعلام کرد در اعتراض به عدم استقلال قوه قضاییه و “صدور احکام  امنیتی” برای فعالان تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران و با درخواست صریح “خروج پرونده‌ خود از حالت امنیتی به عادی” از دهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی نموده است.
گفتنی اس که اسماعیل عبدی بدنبال تایید حکم شش سال حبس در دادگاه تجدید نظر، نوزدهم آبانماه ۹۵ بدون اخطار قبلی در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه سازمان آموزش بین الملل، سازمان معلمان ایران، جمعی از فعالین کارگری و صنفی و شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور در روزهای اخیر خواهان توجه به وضعیت اسماعیل عبدی، معلم و فعال صنفی دربند شدند و آزادی او را مطالبه کردند.کمپینی هم در فضای مجازی با هدف آزادی معلم زندانی، اسماعیل عبدی، با امضای بیش از پانزده هزار نفر از معلمان و فعالان صنفی به قوه قضاییه و دفتر ریاست جمهوری تحویل  داده شد. تعدادی از معلمان به نمایندگی از امضاکنندگان صبح روز سوم خردادماه این امضاها را تحویل دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر