۱۳۹۶ تیر ۷, چهارشنبه

زندان اوین ؛ تهدید سه زندانی عقیدتی به « صدور حکم اعدام » در صورت عدم همکاری با وزارت اطلاعات

عدنان حسینی، میلادلطفی و عادل علی زاده، سه زندانی عقیدتی در بند ۲۰۹ زندان اوین، از سوی بازجویان وزارت اطلاعات به «اعدام» تهدید شده اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، عدنان حسینی ، میلاد لطفی و عادل علی زاده که در بند ۲۰۹ زندان اوین به صورت بلاتکلیف نگهداری می‌شوند ، تهدید شده اند که در صورت عدم همکاری با ارگانهای امنیتی در رابطه با « شناسایی اعضای گروههای سلفی» از سوی دادگاه به « اعدام » محکوم خواهند شد.
ماموران امنیتی در تیرماه سال ۱۳۹۵، عادل علی زاده، عدنان حسینی، میلاد لطفی و دلشاد وسیمی را به اتهام فعالیت‌های دینی‌شان در شهرستان پاوه بازداشت کردند.
دموکراسی و حقوق بشر کردستان گزارش کرده است که این شهروندان هم اکنون برای اعتراف گیری تحت فشار هستند.
دلشاد وسیمی نیز در مهرماه سال ۹۵ پس از تحمل سه ماه انفرادی و بازجویی در حالی که آثاری از جراحت بر روی گردن وی مشاهده می‌شد به زندان رجایی شهر کرج منتقل و در ۲۸ مهرماه ۱۳۹۵ درحالی‌که خانواده‌اش را نمی‌شناخت با ویلچر از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.
از جزئیات پرونده این سه زندانی و اتهامات وارده به آنان اطلاع دقیقی در دست نیست ولی از آنجا که دلشاد وسیمی طلبه دینی اهل سنت و استاد قران و تجوید و عادل علی زاده طلبه علوم دینی اهل سنت و حافظ قران است، احتمال می‌رود که این جوانان به علت فعالیت‌های مذهبی بازداشت شده باشند.
گفتنی است که پدر و مادر عدنان حسینی به علت فشارهای وارده پس از بازداشت فرزندشان و همچنین کهولت سن، دچار سکته شده و هم اکنون در وضعیت وخیم جسمی به سر می‌برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر