۱۳۹۶ تیر ۴, یکشنبه

آخرین وضعیت ادمین‌های کانال‌های تلگرامی بازداشت شده



سید علی مجتهدزاده وکیل ادمین‌های کانال‌های تلگرامی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده این افراد گفت: «متاسفانه بنده موفق به دیدار با موکلان خودم نشدم. آقای باقری به گفته خانواده‌شان اعتصاب غذا نکرده و خانواده‌اش موضوع اعتصاب غذای او را تکذیب کرده‌اند و آقای نقدی هم اعتصاب خود را شکسته است اما خانواده آقای کشوری از وضعیت فرزند خود بی‌خبرند و نگران این موضوع هستند.»
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، این وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد: « معاون اول قوه قضاییه دیروز مصاحبه‌ای کردند و کل قضیه اعتصاب غذای این اشخاص را رد کرده‌اند در حالی که آقای نقدی در تماس با خانواده‌اش از شکستن اعتصاب خبر داده و اطلاعی هم از وضعیت آقای کشوری نداریم. اکنون با توجه به اظهارات خانواده‌های این افراد تناقضی به وجود آ‌مده که من به عنوان وکیل نتوانستم با این افراد دیداری داشته باشم اما قوه قضائیه که دسترسی به این افراد دارد بهتر است در اینباره بیشتر توضیح دهد».
او افزود: «من چون دسترسی به این موکلین خودم ندارم به دلیل اظهارات خانواده‌های ایشان و معاون اول قوه قضاییه گیج شده‌ام.»
او تاکید کرد: «خانواده آقای جمشیدی و آقای جعفری از من خواستند که وکالت آنها را قبول کنم بنده نیز درخواست آن را به قاضی پرونده آقای صلواتی ارائه دادم ولی دادگاه گفت که وکالت دو نفر برای شما کافی است چون ممکن است اینها باهم تعارضی داشته باشند شاید باهم اشتراک منافع نداشته باشند.»
گفتنی است که؛ روز گذشته، غلامحسین محسنی اژه‌ای، درباره خبر اعتصاب غذای مدیران کانال‌های تلگرامی در اعتراض به روند قضایی رسیدگی به پرونده‌شان گفته بود: «این مسئله شایعه است. اگر کسی حرف درستی داشته باشد، حرف درستش را می‌زند و پرونده‌اش پیگیری و دنبال می‌شود.»
این مقام ارشد قضایی در رابطه با رسیدگی قضایی این پرونده پس از گذشت حدود سه ماه از دستگیری این افراد اظهار تاکید کرده بود: «پرونده این افراد در حال رسیدگی و تحقیق است. افراد دیگری هم باید احضار شده و از آنها تحقیق شود.»
نیما کشوری، سعیدنقدی، سبحان جعفری‌تاش، جواد جمشیدی، مجتبی باقری و علی احمدنیا پنج تن از مدیران تلگرامی، پیش‌تر در تماس با خانواده‌هایشان اعلام کرده‌ بودند که در اعتراض به روند رسیدگی به پرونده و وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
در اسفندماه سال گذشته شماری از مدیران کانال‌های تلگرامی و روزنامه‌نگاران بازداشت شدند. تا کنون هیچ کدام از آن‌ها آزاد نشده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر