۱۳۹۶ خرداد ۲۹, دوشنبه

وعده آزادی در ازای دریافت پول ؛ تخلفات مسئولان در زندان رجایی شهر



مسئولان زندان رجایی شهر چندی پیش از با دادن وعده‌ی آزادی به تعدادی از زندانیان این زندان از آنان مبلغ گزافی را دریافت کرده‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد مردانی ، رئیس زندان رجایی شهر و فرزندش ، در پرونده‌ای در شعبه چهار بازپرسی متهم شده‌اند که در زندان اقدام به دریافت مبالغ گزاف از زندانیان می‌کردند و به آنان وعده آزادی می‌دادند.
این زندانیان پس از پی بردن دروغین بودن این وعده ، بارها از این مقام مسئول و پسر شکایت کردند اما نامه شکایت این زندانیان به تأیید افسرنگهبان نرسیده و در نهایت این زندانیان مجبور به شکایت از طریق خانواده‌هایشان در خارج از زندان شده‌اند.
یکی از شاکیان محمد مردانی، مرتضی احمدی است که از سال ۹۱ به اتهام سرقت مسلحانه در زندان به سر می‌برد و حکم اعدام برایش صادر شده است. این زندانی محکوم به اعدام در اسفندماه سال گذشته مبلغ ۵۰ میلیون تومان به مردانی پرداخت کرده است.
گفتنی است که مردانی به شعبه چهار بازپرسی و حفاظت اطلاعات و بازرسی سازمان زندان‌ها احضار و پسرش نیز بازداشت شده است. همچنین برای رئیس دفتر مردانی، آقای عزیزی نیز قرار وثیقه صادر و از کار معلق شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر