۱۳۹۶ تیر ۳, شنبه

محسنی اژه‌ای « اعتصاب غذای مدیران کانال‌های تلگرامی شایعه است.»



سخنگوی قوه‌قضاییه خبر اعتصاب غذای مدیران کانال‌های تلگرامی بازداشت شده را شایعه خوانده و گفت: «افراد دیگری هم باید احضار شده و از آنها تحقیق شود.»
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، غلامحسین محسنی اژه‌ای در گفت‌ و گو با ایلنا ، درباره خبر اعتصاب غذای مدیران کانال‌های تلگرامی در اعتراض به روند قضایی رسیدگی به پرونده‌شان گفت: « این مسئله شایعه است. اگر کسی حرف درستی داشته باشد ، حرف درستش را می‌زند و پرونده‌اش پیگیری و دنبال می‌شود.»
سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با رسیدگی قضایی این پرونده پس از گذشت حدود سه ماه از دستگیری این افراد اظهار داشت: «پرونده این افراد در حال رسیدگی و تحقیق است. افراد دیگری هم باید احضار شده و از آنها تحقیق شود.»
نیما کشوری، سعیدنقدی، سبحان جعفری‌تاش، جواد جمشیدی، مجتبی باقری و علی احمدنیا پنج تن از مدیران تلگرامی، پیش‌تر در تماس با خانواده‌هایشان اعلام کرده‌ بودند که در اعتراض به روند رسیدگی به پرونده و وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
پیش‌تر نیز، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه، اعلام کرده بود که انتشار «مطالب مستهجن و خلاف عفت عمومی» اتهام دیگر این مدیران بازداشتی است. او ادعا کرده بود: «این اتهامات بر اساس گزارش رسمی مطرح شده و دادستان طبق موازین قانونی برای دستگیری افراد اقدام کرده است».
این مقام ارشد قضائی تاکید کرده بود که این مدیران تلگرامی همچنان در بازداشت هستند.
در همین حال حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات، نیز پیش‌تر گفته بود که این مدیران بازداشت‌شده «اعترافات تکان‌دهنده‌ای» داشته‌اند. وی همچنین افزوده بود که اعترافات این مدیران نشان می‌دهد که چه مجموعه‌هایی آن‌ها را هدایت می‌کرده است.
در اسفندماه سال گذشته شماری از مدیران کانال‌های تلگرامی و روزنامه‌نگاران بازداشت شدند. تا کنون هیچ کدام از آن‌ها آزاد نشده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر