۱۳۹۶ تیر ۲, جمعه

مهدی و حسین رجبیان پس از تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شدند



مهدی رجبیان و حسین رجبیان، هنرمندان زندانی، در پی ارسال شدن پرونده به دادگاه تجدیدنظر برای اعمال ماده ۱۳۴، با قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران ، پرونده قضایی مهدی رجبیان و حسین رجبیان از شعبه اول اجرای احکام دادسرای مقدس اوین به شعبه ۵۴ تجدید نظر دادگاه انقلاب استان تهران ، جهت تصمیم گیری نهایی برای اعمال ماده ۱۳۴ ارسال شده و این زندانیان پس از یک سال و نیم حبس (با احتساب ایام انفرادی) با قرار وثیقه از زندان اوین آزاد گشتند.
وکیل برادران رجبیان در این خصوص عنوان کرده که آنها پس از اعمال ماده ۱۳۴ با استناد به قانون تعلیق حکم و اجرایی شدن بخشنامه نوروزی به شکل رسمی آزاد خواهند بود.
گفتنی است که نظریه عدم تحمل حبس مهدی رجبیان نیز در بهمن ماه سال گذشته در کمیسیون پزشکی قانونی استان تهران به تأیید رسیده است.
مهدی و حسین رجبیان که در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” هرکدام به شش سال زندان محکوم شدند، در شانزدهم خردادماه جهت اجرای حکم راهی زندان اوین گشتند.
حکم صادره از سوی شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب اسلامی، برای هرکدام به سه سال حبس تعزیری، سه سال حبس تعلیقی و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه تعیین و به اجرای احکام دادسرای زندان اوین ارسال‌شده بود.
این دو در جریان برگزاری دادگاه از حق داشتن وکیل محروم بوده‌اند، می‌گوید که محاکمه‌شان تنها یک ربع طول کشیده است. یک منبع آگاه می‌گوید: «آن‌ها در حین بازجویی وکیل نداشته‌اند. در دادگاه هم وکیل نداشته‌اند، چون گفته‌شده که پرونده‌شان به شکلی است که خودشان باید توضیح بدهند.»
لازم به توضیح است؛ مهدی رجبیان سال ۹۲ تدوین و ضبط آلبومی به نام «تاریخ ایران به روایت سه‌تار» را آغاز کرد که از دلایل بازداشت وی است؛ در این آلبوم تمام جنگ‌های ایران با سه‌تار روایت شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر