۱۳۹۶ تیر ۷, چهارشنبه

درگیری خونین در زندان رجایی شهر کرج



ساعاتی پیش، در جریان یک درگیری خونین بین برخی از زندانیان اندرزگاه ۶ سالن ۱۶ زندان رجایی شهر کرج، چندین زندانی به شدت زخمی شده و به علت وخامت حال، به بیمارستانهای بیرون از زندان منتقل گردیدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز جاری چهارشنبه ۷ تیرماه سال ۱۳۹۶، در پی یک درگیری خونین در اندرزگاه ۶ سالن ۱۶ زندان رجایی کرج تعدادی از این زندانیان به شدت مجروح شده و به علت وخامت حال ، به بیمارستانهای خارج از زندان منتقل گردیدند.
درگیری بین این زندانیان، که اغلب با اتهاماتی از قبیل، «قتل»، «سرقت مسلحانه» و «شرارت» در  زندان امنیتی رجایی شهر کرج نگهداری می‌شوند، بر سر تصاحب دویست گرم «مواد روان گردان شیشه»، صورت گرفته است.
به گفته منابع آگاه  این هجم از واردات مواد مخدر، به داخل زندان، فقط از طریق پرسنل و مسئولین زندان میسر میباشد.
در حالی اینگونه افراد قربانی زیاده خواهی و فساد مسئولین زندان رجایی شهر میشوند که بیشترین منافع مالی از خرید و فروش مواد مخدر و روان گردان، نصیب پرسنل وارد کننده این مواد می‌گردد.
طی هفته های گذشته نیز گزارشی از فساد مالی و بزهکاری برخی از مسئولین زندان یاد شده نظیر آقای حسینی رییس دفتر رییس زندان و حتی فرزند رییس زندان، که به بازداشت آنها انجامید، در رسانه های مختلف اطلاع رسانی گردیده بود.
نام و اتهام برخی از زندانیانی که در این درگیری به شدت آسیب دیده و به بیمارستانهای خارج از زندان اعزام گردیده اند به شرح زیر است:
۱) سید محمد جعفری ۳۵ ساله، اتهام: قتل، محکوم به قصاص نفس
۲)سید عبدالله شریفی ۲۸ ساله، اتهام: قتل، محکوم به قصاص نفس
۳)رمضان علیمرادی جرم: سرقت مسلحانه، محکوم به اعدام (محارب)
۴)سید وحید از منطقه ورامین، اتهام: تجاوز به عنف، محکوم به اعدام
۵)داوود رمضانی، اتهام: زور گیری، محکوم به تحمل ۵ سال حبس

۱ نظر:

  1. این هجم از واردات مواد مخدر، به داخل زندان
    کلمه ی حجم را تصحیح کنید !

    پاسخحذف