۱۳۹۶ تیر ۵, دوشنبه

توضیح بازپرس درباره دلیل بازداشت عسل اسماعیل‌ زاده : پیدا می‌کنیم!



دادستان دادستان که پاسخی برای بازداشت بدون احضار عسل اسماعیل زاده، فعال رسانه‌ای نداشته عملا همسر او را تهدید کرده که « حرف‌هایی نزنند که منجر به اتهامات بعدی شود.»
به گزارش کلمه، عسل اسماعیل زاده فعال رسانه ای سه شنبه ۳۰ خرداد ماه بازداشت شد. همسر او در این زمینه توضیح داد: پس از آن‌که قاضی شعبه ۲ دادسرای فرهنگ و رسانه او را برای ارائه توضیحاتی احضار کرد، همسرش نیز به‌همراه او به دادسرا مراجعه کرده است. او گفته با وجود آن‌که متهم پرونده خودم بودم، اما روز گذشته هنگامی که به‌همراه همسرم به دادسرا مراجعه کردیم، قاضی پرونده دستور بازداشت همسرم، عسل اسماعیل‌زاده را صادر کرد.
جعفری دولت آبادی با ادبیاتی تند و عصبانی خانواده عسل اسماعیل زاده تهدید کرده که از اطلاع رسانی دست بردارند و حرفهایی نزنند که منجر به اتهامات بعدی شود.
سعید سیف پس از بازداشت همسرش در توییتر خود نسبت به روند غیرقانونی قوه قضائیه انتقاد کرده و از آملی لاریجانی پرسیده است : رئیس قوه قضاییه آیا از زیر دستان خود پرسیده اید. چطور بدون بازپرسی و ارائه مدرک اقدام به بازداشت می کنند؟ آیا زیر دستان شما خود مختار هستند.
دادستان با عصبانیت از این انتقاد گفته است: به جای متهم کردن دستگاه قضایی به مراجع قضایی مراجعه کنند.
این در حالیست که پاسخ ارایه شده به آقای سیف که در توییترخود نوشته،  این بوده است که «می گویند بازداشت کردیم تا سند گیر بیاوریم! »
آقای سیف نوشته است: از بازجو پرسیدم دلیل شما برای بازداشت همسرم عسل اسماعیل زاده چیست؟ می گوید پیدا می کنیم کجای قانون نوشته می توانید اینطور بازداشت کنید.
این رویه مسولان قضائی از صدر تا ذیل است که به جای پاسخگویی و پیگیری خانواده های بازداشت شدگان  خط و نشان کشیده و تهدید می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر