۱۳۹۶ خرداد ۳۱, چهارشنبه

بازدید نمایندگان وزارت اطلاعات و قوه قضائیه از بند چهار زندان اوین ؛ اخطار به زندانیان سیاسی



روز گذشته نماینده وزارت اطلاعات و معاون امنیتی دادستان تهران از بند چهار زندان اوین را مورد بازدید و بازرسی قرار داده اند و در پی آن تعدادی از زندانیان سیاسی از سوی حفاظت زندان مورد تهدید و اخطار قرار گرفته اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه ۳۰ خردادماه نماینده وزارت اطلاعات و معاون امنیتی دادستان تهران از بند چهار زندان اوین دیدن کردند ؛ به دنبال این بازرسی چند تن  از زندانیان سیاسی-امنیتی این بند به دفتر حفاظت زندان احضار شده‌اند.
مأموران امنیتی طی این احضارها به زندانیان سیاسی در خصوص روابطشان با یکدیگر هشدار داده‌اند و آنان را از نشست و صحبت با یکدیگر از جمله رضا ملک منع کرده‌اند.
پیش از این تعدادی از زندانیان سیاسی-امنیتی بند چهار زندان اوین در نامه‌ای سرگشاده به شرح  وضعیت این بند و رفتار تبعیض آمیز مسئولین زندان با زندانیان پرداخته و زندان اوین را «شکنجه‌گاه روحی و روانی و جسمی برای تمام زندانیان سیاسی» عنوان کرده بودند.
«ممنوع‌الملاقات شدن»، «عدم دسترسی به البسه مناسب»، «عدم جوابگویی در خصوص پرونده»، «عدم صدور مجوز جهت فعالیت‌های فرهنگی»، «عدم دسترسی به کتابخانه» و «محرومیت از امکانات دارویی» از جمله حقوقی است که در خصوص زندانیان سیاسی-عقیدتی بند چهار نقض شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر