۱۳۹۶ خرداد ۲۹, دوشنبه

ممانعت از آزادی علی معزی در پی تشکیل پرونده‌ای جدید برای این زندانی سیاسی



علی معزی، زندانی سیاسی که در اوایل خرداد ماه سال جاری دوران محکومیتش به پایان رسیده است، هم اکنون با تشکیل پرونده‌ای جدید با اتهام «تبلیغ علیه نظام»، در بند ۲ ندامتگاه تهران نگهداری می شود.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علی معزی ، زندانی سیاسی که از بیماری‌های متعددی نیز رنج می‌برد ، علیرغم به پایان رسیدن دوران محکومیتش ، به دلیل مخالفت مسولین قضایی و گشایش یافتن پرونده‌ای جدید برای وی ، تا کنون آزاد نشده است.
این زندانی سیاسی که در اوایل خردادماه سال جاری ، دوران محکومیتش به پایان رسیده است ، در پی تشکیل پرونده‌ای جدید در شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران ، به بند ۲ ندامتگاه تهران منتقل شده است.
طی هفته‌های اخیر قرار بر تشکیل دادگاهی جهت رسیدگی به اتهامات مرتبط با پرونده جدید بود، که به علت امتناع علی معزی از بستن دستبند و پابند، این دادگاه تشکیل نشد.
گفتنی است که علی معزی، در دی‌ماه سال ۹۵ در پی پرونده سازی جدید از زندان رجایی شهر کرج به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدو به مدت بیش از دو ماه، تحت بازجویی قرار گرفت.
علی معزی، زندانی سیاسی در پی اعتراض به وضعیت زندانیان سیاسی از زندان اوین به زندان رجایی شهر تبعید شده بود و در تاریخ ۱۵ دی ماه ۹۵ هنگام ملاقات با خانواده‌اش توسط ماموران از زندان رجایی شهر به بازداشتگاه اطلاعات اوین انتقال یافت.
آقای معزی که سابقه بازداشت و زندان در دهه ۶۰ را نیز دارد، در پاییز ۸۷ دستگیر و به دو سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکوم شده بود که پس از تحمل دو سال حبس در زندان رجایی شهر و آزادی از زندان، مجدداً در خردادماه سال ۹۰ بازداشت شد.
علی معزی به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق به چهار سال حبس محکوم شده بود که تا پیش از تشکیل پرونده جدید قرار بود فروردین‌ماه سال ١٣٩۴ آزاد شود. نامبرده سپس به‌صورت غیابی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
 این زندانی سیاسی در طول بیش از چهار سال حبس هرگز به مرخصی اعزام نشده است.
علی معزی از خونریزی روده، تومور مثانه، بیماری پروستات و ناراحتی کلیوی رنج می‌برد و از رسیدگی پزشکی نیز محروم بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر