۱۳۹۶ خرداد ۲۸, یکشنبه

تجمع و درگیری در مقابل شعب موسسه اعتباری ثامن در ایران



طی روز های اخیر در مقابل شعبه‌های مختلف موسسه اعتباری ثامن در نقاط مختلف ایران تجمع‌های اعتراضی صورت گرفته که دست کم در یک مورد به درگیری با مأموران پلیس ضد شورش منجر شده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بی بی سی، تجمع‌کنندگان، سپرده‌گذارانی هستند که با شنیدن شایعه بروز مشکلات مالی برای این موسسه، برای پس گرفتن سپرده‌های خود به شعبه‌های مختلف مراجعه کرده‌اند. مسئولان موسسه ثامن وجود مشکل را تکذیب کرده‌اند و به سپرده‌گذاران اطمینان خاطر داده‌اند که مشکلی در تأمین نقدینگی ندارند.
در ویدیویی که شبکه های اجتماعی منتشر شده، تعداد زیادی مأمور پلیس ضد شورش دیده می‌شوند که ظاهرا برای کمک به خروج رئیس یکی از شعبه‌های موسسه ثامن در مقابل این شعبه حاضر می‌شوند اما بعد با باتوم با تجمع‌کنندگان درگیر می‌شوند.
شاهدان می‌گویند که موسسه ثامن در روزهای اخیر سپرده‌ها را پس نداده و به مشتریان خود گفته که سیستم‌های کامپیوتری‌اش دچار مشکل است.
موسسه اعتباری ثامن مجوز فعالیت از بانک مرکزی ندارد و اخیرا اعلام شد که برای ادغام با موسسه مالی و اعتباری کوثر مشغول مذاکره است.
عیسی رضایی، مدیرعامل موسسه کوثر به شبکه خبر تلویزیون ایران گفته بود که سهامداران موسسه ثامن از اخذ مجوز بانک مرکزی ناامید شده‌اند و با موسسه کوثر برای ادغام به توافق اولیه دست یافته‌اند.
او گفت که توافق اولیه به اطلاع بانک مرکزی رسیده و آنها در انتظار پاسخ بانک مرکزی هستند.
آقای رضایی گفته که شرط موسسه کوثر برای ادغام با ثامن، موافقت بانک مرکزی برای تبدیل موسسه کوثر به بانک است.
آقای رضایی که خود رئیس هیئت مدیره موسسه اعتباری ثامن هم هست، گفته که “نقدینگی مورد نیاز مردم تأمین است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد”.
اخیرا ناتوانی موسسه‌های مالی کاسپین و آرمان در پرداخت تعهدات خود به سپرده گذاران خبرساز شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر