۱۳۹۶ خرداد ۲۹, دوشنبه

« شکنجه روحی و جسمی زندانیان سیاسی با نگهداری آنان در بندهای عمومی» نامه رضا ملک از زندان اوین



رضا ملک با انتشار نامه‌ای سرگشاده از زندان اوین با اشاره عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و نگهداری زندانیان سیاسی در بندهای عمومی ، این اقدام مسئولین را نوعی شکنجه خوانده و به شرح شرایط زندانیان سیاسی پرداخته است.
متن کامل این نامه که برای انتشار در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می‌آید:
«با نام خداوند اسیران در بند در زندان های امنیتی چه می گذرد
بزه کاران حرفه ای پیاده نظام دستگاه امنیتی علیه سیاسیون زندانی
خدایش بیامرزد نصیری رئیس ساواک را که سگش بر اینان شرف داشت. حفاظت زندان طبق توافق ننگین  روسای فاسد قوه قضا ، سالهاست از ابزاری به نام مجرمان بزهکار علیه سیاسیون زندانی بهره می جویند بر اساس این طرح ، زندان برای تحت فشار قرار دادن سیاسیون ، علیرغم وجود قانون تفکیک زندانیان بر اساس جرایم ، متاسفانه محل نگهداری زندانیان سیاسی را با زندانیان عادی یکسان نموده است. عوارض این اقدام جنایتکارانه چنان ویرانگر است که استبدادی ترین رژیم ها نیز از آن اجتناب می ورزند. رژیم آخوندی و اسلام جعلی فاسد ولایت فقیه، همواره از این روش برای تکمیل زنجیره فشار و شکنجه روحی و جسمی زندانیان امنیتی بهره جسته است.
بزهکاران در این شرایط به عنوان عوامل معرفی شده و مزدور، سیاسیون را به شدت تحت فشار روحی قرار داده، طبق برنامه ای که از حفاظت و مدیریت زندان اخذ می کنند حتا آنان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند. تجربیات چند سال اخیر در تهدیدات و ضرب و شتم آماری غیرقابل تصور را نشان می دهد. گویا بزهکاران نه تنها به عنوان ستون پنجم که در واقع به عنوان پیاده نظام خامنه ای ستمگر عمل می کنند. رفتاری به غایت غیرانسانی که هرگز ساواک از آنها بهره نجست. از جمله این بزهکاران، سپاهیان و بسیجیان و حزب اللهیانی هستند که به علت انواع تخلفات در زندان به سر می برند. هر چند عناصری با تابلوی حزب الله از این امتیازات  و اخلاصهای فراوانی در این دستگاه فاسد قضا برخوردارند؛ با این حال بسیاری از این افراد بخشی از این محبوسین بزهکار را تشویق می دهند که نسبت به جرمشان اندکی مجازات و سرانجام با سلام و صلووات آزاد می گردند. بزهکارانی که به عنوان پاسدار و مدافع حرم هر غلطی که را علیه این ملت مرتکب ولی تقریبا هیچکونه پاسخگویی را قایل نیستند. نمونه اخیر آن فردی بود که از مدافعان حرم که او را به اتاق من آوردند او پس از چند روز با کوهی از جرایم آزاد گردید.
خودش می گفت که فرد دوم پرونده سفارت عربستان و از اقوام نزدیک ضارب سعید حجاریان است او افتخار می کرد که در دادگاه می خندیدند. او با نوزده ماه حبس پس از چند ماه به همراه بقیه حمله کنندگان به سفارت آزاد گردید؛ به بطور خصوصی گفته بود که چند شعبه ویژه در قوه وجود دارد که به ظاهر بچه های تحت فرمان سپاه را محاکمه می کند ولی به صورت فرمالیته می گفت دادگاهی که پسر یک امام جمعه رئیس آن است آنان را محاکمه می کند می گفت همان دادگاهی که ضاربین بهزاد را در سالها پیش در هنگام سخنرانی محاکمه صوری کرده بود، همان شعبه ای که ضارب سعید را محاکمه کرده بود، و اینک حفاظت اطلاعات سپاه توسط نصیری بازپرس شعبه دوم مجتمع قاضی مقدس او را به اتاق من فرستاده بود. در واقع پس از آمدن و رفتن عنصر حفاظتی وزارت اطلاعات، سپاه نیز می خواست از قافله عقب نماند. در حالیکه مدیریت و پرسنل سپاه اورا بسیار تحویل می گرفتند به یکی از آنان گفته بود مرا به خاطر رضا ملک به این سالن فرستاده اند. او علیرغم سن کمش از داشتن خانه های متعدد برای دوستانش می گفت. او مربی افاغنه برای اعزام به سوریه بود. او مدافع حرم بود و از سخنانش از خاطرات جنگ با داعش در مجالس مختلف سخن میراند. او علاوه بر سلاح سازمانی، سلاح غیرمجاز دیگری در اختیار داشت که لو رفته بود. وقتی به طور اتفاقی پرینت قضایی او را دیدم به عنوان زور گیری و خفت گیری مسلحانه با شاکی خصوصی را مطالعه کردم. او همچون همپالگی هایش معتاد بود و با خوردن قرص سعی می کرد در مقابل من پنهان کاری کند. در بحث ها همچون دیگر سپاهیان و اطلاعاتی ها بشدت مثل اسرار نظامی عمل میکرد. ان اخلاقی که در سال گذشته از در بند ۲ الف سپاه از سپاهیان ثارالله مشاهده کردم. به او گفتم زنان و نوامیس ایرانی از فقر ناشی از چپاول ملی توسط حاکمان در فحشا باید قوطه ور شوند، انگاه خامنه ای بدروغ  برای حفاظت از حرم بانویی که چهارده قرن پیش توسط عوامل یزید هچون زنان امروز ایران بارها مورد تعرض و اهانت و جسارت قرار گرفت، کرور کرور دلار خرج میکند. به او گفتم این عمل برای شما، خامنه ای را با نعل وارونه تداعی نمیکند.به او گفتم ایا شما مدافعین حرمید یا متجاوزین عنف هستید در وطن؟!
آری برای رژیم ستمگر خامنه‌ای هدف توجیه می‌کند. این رژیم فاشیست نه تنها در زندان بلکه در سطح جامعه نیز این گونه عمل می‌کند. در کودتای ۸۸ نیز برای سرکوب از جریان عدالت خواهی و عنصر زور گیران و شعبان بی‌مخان در سطحی بسیار گسترده بهره جست،، به‌طوری که همینک در کنار بسیج و سپاه و ناجا، تشکیلات‌های منسجمی برای اداره تشکیلاتی خلافکاران تأسیس شده است. در کودتایی ۸۸ پس از آنکه هر ارگان از خلافکاران حرفه‌ای‌اش از فراخور داشته‌هایش بهره جستند، طی جلسه‌ای که در بیت خامنه‌ای تشکیل شد،، مصوب گشت که تا جنبش ضد کودتای نا آرام ملت به ضد خودش تبدیل و آن را به بیراهه بکشد. طیان قرار شد صدها سناریوی کوچک و بزرگ مثل آتش زدن مسجد و آتش زدن قران، پاره کردن قران و عکس خمینی و خامنه‌ای، ترور خواهرزاده موسوی و ندا، آتش زدن هدفمند مغازه‌ها، مجازات همه اینها فیلم برداری و انتشار گسترده این فجایع‌ای که توسط شبکه بزرگ خلافکاران وابسته به معاونت ضدد جاسوسی وزارت اطلاعات انجام پذیرفت را به گردن مردم بیاندازند تا پنج میلیون تهرانی و حرکت با شرافت انان علیه کودتا را وحشیانه وو غیر دموکراتیت جلوه دهند. در این میان، مجتبی خامنه‌ای بودجه کلان ۸۰۰ میلیارد تومانی را که رد اختیار محمودی، عنصر جدا شده ازز وزارت که اینک در دسترس ساکن بود را در اختیار مسول معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات قرار داد تا جایزه بگیران فاسد شبکه منابعع ضد جاسوسی وزارت، با ملتان کنند که همگان دیدند و اینگونه بود که قیام ملت ایران پس از ۸ ماه به میرا کشیده و موقتاً خاموش کرد. آریی هر بار در یک محاسبه ریاضی تمامی انحرافها به جنایات طول تاریخ را با هم محاسبه کردید، بدانید نتیجه سر جمعان حاصل عملکرد ننگین ولایت مطلق ولی‌فقیه خواهد گردید.
در پایان با آرزوی آزادی اسرای سیاسی مظلوم از زندان های غیر انسانی هارون الرشید.
رضا ملک»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر