۱۳۹۶ تیر ۳, شنبه

عبدالفتاح سلطانی به مرخصی چهار روزه اعزام شد



روز جاری، عبدالفتاح سلطانی، وکیل محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، به مرخصی چهار روزه اعزام شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۳ تیرماه، عبدالفتاح سلطانی که از نوزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۰ در حبس به سر می‌برد، از زندان اوین به مرخصی آمد .
این وکیل زندانی پیش‌تر، برای شرکت در مراسم سالگرد درگذشت مادرش درخواست مرخصی کرده بود که با مخالفت مسئولان قضایی روبرو شده و امکان حضور در این مراسم را پیدا نکرد.
عبدالفتاح سلطانی به دلیل سوءتغذیه و آب نامناسب در زندان اوین به شکستگی دندان و کم‌خونی مبتلا شده و همچنین بر اثر فشارهای عصبی موجود در زندان، به بیماری حاد کولیت عصبی و نوسان فشارخون دچار گشته است.
گفتنی است، در ششمین سال از حبس این وکیل زندانی، به درخواست‌های خانواده جهت آزادی مشروط و همچنین اعاده دادرسی، جواب رد داده می‌شود. این اعمال غیرقانونی مانند منع آزادی مشروط و اعاده دادرسی، به‌احتمال قریب‌به‌یقین از طرف ضابطین پرونده سلطانی اعمال می‌گردد.
عبدالفتاح سلطانی در تاریخ نوزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۰ در مقابل دادگاه انقلاب بازداشت و تا به امروز بیش از ۲۰۰۰ روز در زندان به سر برده است.
این وکیل دادگستری در دادگاه بدوی به ۱۸ سال زندان و بیست سال محرومیت از وکالت محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر، به ۱۳ سال زندان کاهش یافت. درنهایت، حکم آقای سلطانی در پی اعمال ماده ۱۳۴، به ده سال زندان و دو سال محرومیت از وکالت .
مشارکت در تأسیس کانون مدافعان حقوق بشر و مصاحبه با رسانه‌ها درباره پرونده موکلانش، ازجمله اتهام‌های آقای سلطانی بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر