۱۳۹۶ تیر ۲, جمعه

جمال‌ الدین محمدی و سید سامی حسینی ؛ دو زندانی سیاسی محروم از حق مرخصی در زندان قزوین



جمال‌الدین محمدی و سید سامی حسینی، دو زندانی سیاسی محکوم به ده سال زندان، در نهمین سال حبس، محروم از حق مرخصی به صورت تبعید، در زندان قزوین نگهداری می‌شوند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، جمال‌ الدین محمدی و سید سامی حسینی که از نه سال پیش در زندان به سر می‌برند ، در سال ۱۳۹۴ به زندان قزوین تبعید شدند و خانواده‌های آنان به علت بعد مسافت ، با مشکلات عدیده‌ای جهت ملاقات با این زندانیان سیاسی روبرو هستند.
این دو زندانی سیاسی، در ۱۵ خردادماه سال ۱۳۸۷ در نزدیکی «تازه‌شهر» سلماس در ایست بازرسی گلوگاه شیرازی بازداشت و در دادسرای انقلاب شهرستان خوی با اتهام «دست‌داشتن در بمب‌گذاری روستای حاجی جفان سلماس» و «عضویت در احزاب کُردی» به اعدام محکوم شدند.
در دادگاه بدوی، علیرغم عدم وجود ادله کافی از قبیل «وسایل و لوازم طرح ترور» مورد ادعای وزارت اطلاعات، تنها با تکیه بر «علم قاضی»، اتهام بمب‌گذاری و محاربه به آنها تفهیم شده و هردو به اعدام محکوم شدند. بعدها در دادگاه تجدید نظر، احکامشان به ۱۰ سال حبس تعزیری و تبعید کاهش یافت.
بنا به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان؛ این دو زندانی، پس از شکنجه‌های جسمی شدید در بازداشتگاه وزارت اطلاعات به طوری که مسئولین زندان سلماس از پذیرش آن‌ها سرباز می‌زد، به زندان سلماس منتقل شده بودند. سید سامی حسینی و جمال‌الدین محمدی از پاییز سال ۱۳۹۴ به زندان قزوین تبعید شده‌اند.
در جریان بازجویی، از انواع شیوه‌های شکنجه از قبیل آویزان‌کردن به‌وسیله طناب از ناحیه مچ دستها، اتصال مستقیم جریان برق به بدن، ایجاد اختلال در سیستم عصبی با خوراندن قرصهای مشکوک و ضرب و شتم مستمر به کار گرفته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر