۱۳۹۶ خرداد ۲۹, دوشنبه

مرگ یک زندانی در زندان مرکزی سنندج به دلیل عدم رسیدگی پزشکی



روز جاری، فردین فرامرزی، زندانی محبوس در زندان سنندج که پیش تر پزشکی قانونی ناتوانی او در تحمل حبس را تایید کرده بود، در پی وخامت حال و عدم رسیدگی لازم پزشکی از جمله عدم اعزام به بیمارستان، جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک زندانی به نام فردین فرامرزی در زندان مرکزی سنندج ، بامداد روز جاری ، ۲۹ خردادماه ۱۳۹۶، در پی درد شدید در ناحیه قلب و عدم رسیدگی پزشکی ، جان خود را از دست داد.
فردین فرامرزی زندانی محبوس در زندان مرکزی سنندج که شب گذشته ، در پی درد شدید در ناحیه قلب ، دو مرتبه به بهداری زندان مراجعه کرده بود و بدون رسیدگی پزشکی به بند بازگردانده شد ، بامداد روز جاری ، در حالت بی هوشی توسط همبندیانش به بهداری منتقل شد. که به دلیل عدم رسیدگی های لازم پزشکی از جمله عدم اعزام به مرکز درمانی جان خود را از دست داد. گفتنی است ، عدم تحمل کیفر این زندانی پیشتر از سوی پزشکی قانونی تایید شده بود.
یک منبع مطلع ضمن تایید این خبر در گفتگو با هرانا گفت: ” ساعت ۱۹ شب گذشته، فردین فرامرزی، زندانی محبوس در زندان مرکزی سنندج در پی ناراحتی قلبی به بهداری زندان مراجعه کرده و بدون رسیدگی پزشکی به بند بازگشته است. این زندانی با وجود شرایط وخیمش، مجددا در ساعت ۱۲ شب گذشته به بهداری مراجعه کرد که مجددا بدون هیچ گونه رسیدگی پزشکی به بند باز گردانده می شود. این زندانی در ساعت چهار بامداد، در حالت بی هوش توسط هم بندیانش به بهداری منتقل می شود و به دلیل عدم اعزام به بیمارستان و رسیدگی پزشکی جان خود را از دست می دهد.”
این منبع افزود: ” عدم تحمل کیفر این زندانی پیشتر توسط پزشکی قانونی تایید شده بود اما با مخالفت قاضی ناظر بر زندان آقای کولیوند و آقای اسکندری وی در زندان مرکزی سنندج نگهداری می شد. “
فردین فرامرزی که با اتهام مرتبط با به مواد مخدر از سوی شعبه ۲ دادگاه انقلاب تهران به ۱۵ سال حبس محکوم شده بود، علیرغم تایید عدم تحمل کیفر این زندانی از سوی پزشکی قانونی، در زندان مرکزی سنندج نگهداری می شد.
هرانا پیشتر گزارش کرد، زندانیان محبوس در زندان سنندج واقع در استان کردستان، با سومدیریت حاکم بر زندان، عدم وجود مکانیزم های نظارتی و و همینطور عدم امکان ارتباط مناسب با نهادهای قضایی خارج از زندان که بر پیگیری مطالبات حقوقی آنان تاثیر منفی می گذارد، مواجه هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر