۱۳۹۶ تیر ۷, چهارشنبه

روایتی از زورگیری کودکان در مشهد با استفاده از چاقو

طی روزهای اخیر دو کودک ۱۲ و ۸ ساله که با چاقوی ضامن دار اقدام به زورگیری کرده بودند ، از سوی ماموران کلانتری مصلای مشهد دستگیر شدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خراسان، حدود یک هفته قبل سرقت اموال داخل خودرو در بلوار شهید رستمی مشهد به ماموران انتظامی گزارش شد.
گروهی از ماموران تجسس با بررسی دوربین های مدار بسته به سرنخ هایی دست یافتند مبنی بر این که مرد جوانی در ماجرای سرقت از داخل خودروی ال ۹۰ نقش دارد، این درحالی بود که تصاویری از ۲ کودک خردسال نیز در کنار آن مرد جوان دیده می شد.
هنوز بررسی های ماموران برای شناسایی مظنونان به سرقت ادامه داشت تا این که شنبه گذشته، ماجرای زورگیری از یک کودک ۹ ساله نیز به ماموران کلانتری مصلی گزارش شد.
تحقیقات مقدماتی ماموران تجسس و اظهارات شاکی خردسال بیانگر آن بود که ۲ کودک با استفاده از یک قبضه چاقوی ضامن دار، گوشی تلفن همراه وی را با توسل به زور و تهدید ربوده اند بنابراین ماموران انتظامی بلافاصله عازم محل وقوع سرقت شدند و به بررسی خیابان های اطراف پرداختند تا این که ۲ کودک خردسال توجه ماموران را به خود جلب کردند. مشخصات ۲ کودک مذکور با کودکانی که تصاویر آنان در دوربین مدار بسته سرقت از داخل ال ۹۰ ثبت شده بود، مطابقت داشت به همین دلیل ماموران انتظامی به سوی ۲ کودک مذکور حرکت کردند که در همین هنگام ناگهان آن ها با دیدن ماموران، گوشی تلفن همراهی را به داخل چمن های فضای سبز پرت کردند اما نهایتا از سوی ماموران دستگیر شدند.
دو کودک ۱۲ و ۸ ساله که به کلانتری مصلی هدایت شده بودند، پرده از ماجرای سرقت اموال داخل ال ۹۰ نیز برداشتند.
این کودک ۱۲ ساله ضمن اعتراف به زورگیری از کودک ۹ ساله و سرقت اموال داخل خودرو گفت: پسردایی ام از من خواست برایش گوشی بخرم اما من چون پول نداشتم تصمیم گرفتم یک گوشی برای او سرقت کنم.
بنابراین گزارش، کودک مذکور که ابتدا بیان می کرد چاقوی ضامن دار عقرب نشان را پیدا کرده است وقتی دید حرف هایش مورد قبول نیروهای انتظامی قرار نمی گیرد گفت: «دروغ گفتم، چاقو را از خیابان های اطراف پنجراه خریدم»، او همچنین درباره گوشی تلفن همراه خودش نیز گفت: «گوشی ام را ۲۰۰ هزار تومان خریدم ! اما دقایقی بعد گفت که آن را هم پیدا کرده است!»
گزارش حاکی است رئیس پلیس خراسان رضوی که از وقوع این حادثه توسط یک کودک ۱۲ ساله به شدت متاثر شده بود، دستورات قاطعی را با هماهنگی های قضایی برای دستگیری مرد جوانی که آنان را وادار به ارتکاب جرم کرده بود، صادر کرد.
او سپس از نیروهای انتظامی خواست برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی بعدی، به ۲ کودک مذکور مشاوره های تخصصی روان شناسی ارائه دهند و از مددکاران و مشاوران بهزیستی برای کمک به آنان استفاده کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر