۱۳۹۶ خرداد ۱۱, پنجشنبه

مهدی و حسین رجبیان به مرخصی اعزام شدند



 مهدی و حسین رجبیان، دو برادر محبوس در بند هفت زندان اوین که در رابطه با وب سایت بارگذاری موسیقی به نام “برگ موزیک” تحمل حبس می کنند، دوم خردادماه به مرخصی اعزام شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی و حسین رجبیان ، دو برادر زندانی ، دوم خردادماه ۱۳۹۶ از بند هفت زندان اوین برای مدت نامشخصی به مرخصی اعزام شدند.
این دو برادر زندانی در بهمن ۹۵ و سپس فروردین ۹۶ نیز به مرخصی اعزام شدند، همچنین مهدی رجبیان بصورت جداگانه در آذرماه ۹۵ به مرخصی اعزام شده بود.
هرانا پیشتر گزارش کرده بود، مهدی و حسین رجبیان، هشتم فروردین ماه ۱۳۹۶ از بند هشت زندان اوین به مرخصی “چهار روزه” اعزام شدند. اندکی پیش از آن نیز مهدی رجبیان به مرخصی ۴ روزه اعزام شد. همچنین این دو برادر ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ به مرخصی ۳ روزه اعزام شدندکه این مرخصی توسط دادستانی، دو روز تمدید شد.
لازم به یادآوری است مهدی رجبیان، حسین رجبیان و یوسف عمادی، در مهرماه ۱۳۹۲ در دفتر کارشان در ساری بازداشت شدند، آنها به مدت ۱۸ روز در مکان نامشخص نگهداری شدند و تحت آزار و اذیت و قرار گرفتند و سپس به بند دو الف بازداشتگاه سپاه پاسداران منتقل شدند و پس از دو ماه انفرادی و بازجویی در بند دو-الف سپاه، با تودیع وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند.
یوسف عمادی، مهدی و حسین رجبیان آذرماه ۱۳۹۴ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب هر کدام به شش سال حبس تعزیری و جریمه‌ی نقدی محکوم شدند که این احکام در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران به سه سال حبس تعزیری، سه سال حبس تعلیقی و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه تقلیل یافت. این دو برادر زندانی شانزدهم خردادماه ۱۳۹۵ جهت اجرای حکم سه سال حبس تعزیری خود را به زندان معرفی کردند.
آنها در همه مراحل رسیدگی از داشتن وکیل محروم بودند و در جلسه دادگاه تجدیدنظر، قاضی به آنها گفته بود که داشتن وکیل “بی معنی ” است و مجبور به ارائه توضیحات کامل هستند. با وجود تأکید آنها مبنی بر اینکه اعترافات تحت فشار اخذ شده است، این اعترافات دوباره به عنوان مدرک محسوب شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر