۱۳۹۶ خرداد ۳۱, چهارشنبه

رشد روز افزون آمار طلاق در کشور/ هر سه دقیقه یک طلاق


Related image

طلاق، تبدیل به بحران جدی کشورمان شده است که آسیب های بی شماری را متوجه مردم و جامعه کرده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری آریا، هیچ قشری از جامعه از مقوله طلاق در امان نمانده است و این پدیده در حال حاضر ، تبدیل به بحران جدی کشورمان شده است که آسیب‌های بی شماری را متوجه مردم و جامعه کرده و خواهد کرد؛ به‌ طوری‌ که بیتوجهی به امر افزایش بی رویه طلاق ، جامعه ایران را با خطر فروپاشی و اضمحلال روبرو خواهد کرد.
آمارهای رسمی نشان می‌دهند که ازدواج‌ها رو به کاهش و طلاق‌ها رو به افزایش هستند. بر اساس آمار سازمان ثبت‌ احوال کشور در سال‌های مختلف ، با وجودی که از سال ۱۳۷۵ ازدواج رشد ضعیفی داشته است ، از سال ۱۳۸۹ این روند ، نزولی شده و از سال ۱۳۹۱ شیب منفی آن شتاب بیشتری گرفته است ،به‌ نحوی‌ که تعداد ۸۹۱ هزار واقعه ازدواج در سال ۱۳۸۹ به عدد ۷۲۴ هزار واقعه در سال ۱۳۹۳ کاهش‌ یافته است.
در حالی که از همان سال ۱۳۷۵ طلاق رشد افزایشی داشته و شیب نسبتاً تندی را تجربه کرده است بهطوری که تعداد ۳۷ هزار واقعه طلاق در سال ۱۳۷۵ به عدد ۱۶۳ هزار واقعه در سال ۱۳۹۳ (بیش از چهاربرابر) افزایش یافته است. همچنین، بر پایه اطلاعات سال ۱۳۹۳ می‌توان گفت، به‌طور میانگین در هر ساعت از شبانه‌روز، ۸۲٫۶ مورد ازدواج و ۱۸٫۶ مورد طلاق در کشور ثبت می‌شود.
بدین ترتیب، در هر سه دقیقه یک خانواده ایرانی از هم فرومی‌پاشد و متأسفانه هر چه از گذشته فاصلهمی‌گیریم و روبه‌جلو حرکت می‌کنیم، طول عمر زندگی مشترک کوتاه‌تر می‌شود؛ یعنی هر چه زودتر زوج‌هااز یکدیگر جدا می‌شوند. بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی سازمان ثبت‌احوال کشور، در ۹ ماهه سال ۱۳۹۴، میزان ۳۹٫۸ درصد از کل طلاق‌های ثبت‌شده در مناطق شهری مربوط به خانواده‌هایی است که کمتر از ۴ سال از شروعت زندگی مشترکشان گذشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر