۱۳۹۶ تیر ۷, چهارشنبه

تداوم بلاتکلیفی محمدصابر ملک‌ رئیسی در زندان اوین



محمدصابر ملک رئیسی، زندانی سیاسی بلوچ که در فروردین‌ماه سال جاری به زندان اوین منتقل شد، همچنان به‌صورت بلاتکلیف در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ نگهداری می‌شود.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد صابر ملک رئیسی ، زندانی سیاسی که پیش‌ تر در زندان اردبیل محبوس بود ، از بیستم فروردین‌ ماه در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی به سر می برد.
از دلایل انتقال این زندانی ، از زندان اردبیل به زندان اوین اطلاعی دقیقی در دست نیست اما این انتقال مدت کوتاهی پس از اعتراض وی به شرایط زندانیان سیاسی در زندان اردبیل صورت گرفته است.
محمدصابر ملک‌رئیسی که از ۱۵ سالگی بازداشت و زندانی شده از ۱۰ دی‌ماه سال جاری در اعتراض به عدم رعایت حقوقش در زندان اردبیل و ضرب و شتم در داخل زندان اعتصاب غذا کرده بود و پس‌ازآن با قول مسئولان زندان اردبیل مبنی بر رسیدگی به مطالباتش به اعتصاب غذایش پایان داد. علیرغم گذشت چند هفته از پایان اعتصاب غذا تاکنون به مطالبات وی رسیدگی نشده است.
محمدصابر ملک‌رئیسی در دوم مهرماه سال ۱۳۸۸ در سن ۱۵ سالگی بازداشت و پس از تحمل بیش از یک سال در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان و زندان مرکزی این شهر، محاکمه و بدون دسترسی به وکیل مدافع از سوی دادگاه انقلاب به اتهام محاربه از طریق همکاری با گروه‌های معاند نظام به ۱۵ سال حبس در تبعید محکوم شد.
وی پس از اعتراضات زندانیان سیاسی و امنیتی زندان زاهدان در اردیبهشت‌ماه سال ۹۱، که موجب ضرب‌وشتم و تبعید زندانیان سیاسی و امنیتی این زندان به شهرهای مختلف شد، به زندان ارومیه تبعید و با گذشت ماه‌ها از زمان انتقال، از امکان ملاقات و تماس با خانواده خود محروم بود.
محمدصابر، زندانی بلوچ، از جوان‌ترین زندانیان سیاسی است که در پی عدم همکاری برادرش، عبیدالرحمن، با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به همراه دو برادر دیگرش بازداشت شد. مأموران وزارت اطلاعات در مراجعه به منزل آن‌ها به پدر و مادرشان اعلام کردند در صورت عدم تحویل فرزندشان، سه فرزند دیگرشان را در زندان اعدام خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر