۱۳۹۶ تیر ۳, شنبه

گزارشی از وضعیت نامناسب تغذیه در زندان رجایی‌ شهر/ بروز بیماری‌های پوستی در زندانیان



زندانیان محبوس در زندان رجایی شهر کرج، با مشکلات عدیده‌ای در خصوص تغذیه مواجه هستند و عدم توجه مسئولان این زندان به این مسئله سبب به وجود آمدن وضعیت نگران‌کننده‌ای برای آنان شده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولان زندان رجایی شهر کرج با عرضه محصولات غذایی بی‌کیفیت در فروشگاه این زندان ، و همچنین عدم ارائه غذای مناسب برای این زندانیان ، سبب بروز مشکلات جدی تغذیه‌ای در بین این زندانیان شده‌اند.
غذایی که در زندان سرو می‌شود، در غالب موارد فاقد گوشت است و از سویای حیوانی به جای گوشت استفاده می‌شود؛ این نوع سویا موجب ایجاد خارش شدید و بیماری‌های پوستی برای زندان می‌گردد.
فروشگاه زندان رجایی شهر نیز از ارائه محصولات غذایی تازه خودداری کرده و در بیشتر اوقات مواد غذایی آن تاریخ‌مصرف گذشته است.
گفتنی است؛ بیش از شش ماه است که فروشگاه زندان رجایی شهر هیچ‌گونه سبزی و میوه‌ای جهت فروش به زندانیان ارائه نداده است.
به گفته زندانیان این زندان؛ «آخرین باری که در این فروشگاه مرغ عرضه شد تاریخ‌مصرفش برای دو سال پیش بود که مرغ‌ها کاملاً سیاه شده بودند و بوی تعفن می‌دادند.»
عدم توجه مسئولین به این امر سبب بروز سوءتغذیه در بین زندانیان شده؛ این زندانیان غالباً با کمبود ویتامین و کلسیم در بدن مواجه هستند و «افتادن ناخن» و «پوسته پوسته شدن بدن» از عواقب این نوع کمبودها است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر